توسعه لجستیک و حمل‌ونقل هوشمند در گروی فرهنگ‌سازی

مدیرکل حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری مطرح کرد توسعه لجستیک و حمل‌ونقل هوشمند در گروی فرهنگ‌سازی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با اشاره به اینکه باید همزمان به جایگاه شرکت‌های لجستیکی بزرگ مقیاس و کوچک توجه ویژه داشت، گفت: جهت توسعه لجستیک و حمل‌ونقل هوشمند، همه مسائل را باید یکجا دید که […]

مدیرکل حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری مطرح کرد

توسعه لجستیک و حمل‌ونقل هوشمند در گروی فرهنگ‌سازی

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با اشاره به اینکه باید همزمان به جایگاه شرکت‌های لجستیکی بزرگ مقیاس و کوچک توجه ویژه داشت، گفت: جهت توسعه لجستیک و حمل‌ونقل هوشمند، همه مسائل را باید یکجا دید که این امر هم به‌واسطه فرهنگ‌سازی میسر می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، مهرداد حمداللهی؛ در نشست لجستیک به مناسبت روز جهانی لجستیک، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در بحث لجستیک و شرکت‌های حمل‌ونقل و پخش وجود دارد، این است که درک ضعیفی از اقتصاد رقابتی بخش حمل‌ونقل دیده می‌شود. وی با بیان اینکه شرکت‌های متعدد کوچک‌مقیاس در بخش حمل‌ونقل داریم، افزود: از یک‌سو مرتباً اعلام می‌کنیم که باید شرکت‌های بزرگ‌مقیاس در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک باید راه‌اندازی شود اما در عمل وقتی وارد کار می‌شوند، می‌بینند که با موانع زیادی روبه‌رو می‌شوند. مدیرکل حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، تصریح کرد: هر روزه و مستمر مدیران شرکت‌های حمل‌ونقلی به ما مراجعه کرده و می‌گویند که از ما دعوت شده تا در حوزه شرکت‌های بزرگ‌مقیاس صنعت لجستیک سرمایه‌گذاری کنیم ولی با موانع روبه‌رو شده‌ایم و هر جا برای حمل کالا وارد می‌شویم، با مقاومت شرکت‌های کوچک‌تر روبه‌رو شده و اجازه حمل بار به ما نمی‌دهند. وی خاطرنشان کرد: باید برای این موضوع فرهنگ‌سازی شود تا زمینه اجرای آن فراهم شود؛ البته این موضوع دو طرفه است؛ مثلاً جلسه کمیته راهبری در هفته جاری برگزار شد که در آن نمایندگان کانون شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی هم حضور داشتند و انتقاد می‌کردند که شرکت‌های بزرگ مقیاس در حال تخلف هستند و امکان حمل بار را از شرکت‌های کوچک‌تر گرفته‌اند؛ بنابراین باید هر دو طرف این مبحث دیده شود. این مقام مسؤول، اظهار داشت: باید دیدگاه کلان به موضوع لجستیک داشت و تنها بارهای موجود در یک شهر یا یک شرکت را در نظر نگرفت؛ در حال‌حاضر با موضوع توسعه فناوری‌های نوین و امکان جذب بار به صورت هوشمند، دیگر مباحث حمل منطقه‌ای کالا جایگاهی ندارد و باید به این سمت برویم که همه مسائل حمل‌ونقل یکجا دیده شود.