طیکی از مهمترین قسمتهای خودرو، جلوبندی است که در عمده مواقع به علت بیتوجهی بعضاً دچار مشکل میشود حال در این گزارش به شایعترین علل بروز مشکل در جلوبندی خودرو خواهیم پرداخت: ۱- ماشین ایستاده است و میخواهید حرکت کنید پدال کلاچ را یکباره رها میکنید یک حالت مانند تقه یا تنه محکم احساس میکنیدکه […]
طیکی از مهمترین قسمتهای خودرو، جلوبندی است که در عمده مواقع به علت بیتوجهی بعضاً دچار مشکل میشود حال در این گزارش به شایعترین علل بروز مشکل در جلوبندی خودرو خواهیم پرداخت:
۱- ماشین ایستاده است و میخواهید حرکت کنید پدال کلاچ را یکباره رها میکنید یک حالت مانند تقه یا تنه محکم احساس میکنیدکه موتور به اتاق خودرو برخورد میکند و برخی موارد دقت کنید موتور خوب کار میکند ولی لرزش دارد این ایراد از معیوب بودن دسته موتور و دسته گیربکس میباشد و در پراید یا تیبا به رام درگیر میشود.
۲- در مورد دیگر این حالت میباشد که شما میخواهید کلاچ را رها کنید یک صدای تقه از زیر موتور شنیده میشود و در هنگام حرکت بهخصوص در پراید خیلی محسوس هست لرزش شدید دارد این ایراد از سه شاخپلس میباشد که خورد شده است.
۳- در هنگام حرکت در یک جاده پُر چاله احساس کوبش و گروپگروپ میکنید، این حالت از خراب بودن بوش طبق، میل موجگیر ،کمک فنر و سیبک زیر کمک میباشد.
۴- در سرعت بالای ۸۰ – ۹۰ کیلومتر ماشین و فرمان میلرزد از بالانس چرخ و رینگ میباشد.
۵- در حالت حرکت صدای خرخره و گوهگوو میشنوید از بلبرینگ چرخ و در پژو بلبرینگ وسط پلوس نیز میتواند باشد.
۶- سرپیچها که فرمان را میپیچانید صدای تقتق شنیده میشود از کلهپلوس میباشد.
۷- در برخی موارد چرخها بالانس هست ولی یک لرزش احساس میشود به همراه صدا در هنگام حرکت کوزهگی سهشاخ پلوس گود کرده است.
۸-در حالت سکون خلاصی فرمان را تکان میدهید یک صدای تقه شنیده میشود از سیبک فرمان، قرقری فرمان و از بوش جک فرمان میباشد.
۹- فرمان گیج میزند میل موجگیر، شاسی ماشین، میزان فرمان خراب هست.
۱۰- موقع ترمز گرفتن صدای تقه شنیده میشود بوش کالیبر ترمز یا جای لنت گشاد کرده است.
۱۱- موقع ترمز گرفتن صدای سوت میآید لنت ترمز ،دیسک چرخ خراب هست.
۱۲- موقع سوار کردن مسافر ماشین صدای گروپ گروپ میدهد کمک فنرها ایراد دارد.
۱۳- یا صدای جیرجیر کمک و حالت خشک کارکردن دارد باز کمک فنر ایراد دارد.
۱۴-در برخی موارد فرمان به یک سمت میکشد فنر لول یا توپی سر کمک شکسته است بازدید شود.
۱۵- در برخی موارد یک صدای تقه محکم زیر موتور شنیده میشود پیچهای رام شل شده، آچارکشی کنید.
۱۶- از دستانداز رد میشود صدایی شبیه آهن به آهن خوردن شنیده میشود سرشاسی ترک دارد بیشتر در پراید محسوس هست.
۱۷- در برخی موارد احساس میکنید صدای لرزش آهن شنیده میشود اگزوز به جایی گیر میکند.
۱۸ – در بعضی موارد صدایی حالت افتادن پول به زمین شنیده میشود این حالت از اشپیلهای سرپلوس میباشد در پژو ۴۰۵.
۱۹- در هنگام رد شدن از دستانداز صدای تلقتلوق میشنوید از سیبک فرمان، بوش طبق، سیبک زیرکمک و کمک فنر میباشد.
۲۰-در ماشینهای پژو چرخ عقب حالت کج ایستادن چرخ یا بیرون زدن چرخ از عقب دیده میشود بلبرینگهای اکسل خورد شده است.
۲۱- در بعضی مواقع هنگام ترمز گرفتن عقب ماشین به یک سمت میکشد از بوش اکسل یا کج بودن اکسل عقب میباشد
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.