رشته مهندسی کسب‌وکار دیجیتال تصویب شد

با تصویب شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی برای نخستین‌بار دوره مهندسی فناوری کسب‌وکار دیجیتالی با نگاه به آینده بازار و مارکتینگ در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری دانشجو، با تصویب شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی برای نخستین‌بار دوره مهندسی فناوری کسب‌وکار دیجیتالی با نگاه به آینده بازار […]

با تصویب شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی برای نخستینبار دوره مهندسی فناوری کسب‌وکار دیجیتالی با نگاه به آینده بازار و مارکتینگ در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری دانشجو، با تصویب شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی برای نخستینبار دوره مهندسی فناوری کسب‌وکار دیجیتالی با نگاه به آینده بازار و مارکتینگ در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود. علیرضا جمالزاده؛ سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه، با اعلام این خبر، اظهار داشت: دوره مهندسی فناوری کسب‌وکار دیجیتالی از جمله بحث‌های مهمی است که با پیشرفت فضای دیجیتال و اینترنت، شکل جدی‌تری به خود گرفته است، در واقع با گسترش فناوری، شکل و شمایل کسب‌وکار‌ها تغییر کرده و رونق اینترنت علاوه بر ایجاد کسب‌وکار‌های جدید موجب سرعت بخشی و یکپارچگی عواملی، چون برقراری ارتباط با مشتریان، شناختن بازار هدف برای فروش، آگاهی از فعالیت رقیبان و سهولت کسب‌وکار‌های کوچک و بزرگ شده که نیازمند سواد دانشگاهی است. دبیر شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی ضمن تأکید بر ضرورت اجرای اینگونه آموزش‌ها در قالب نظام آموزش‌های شغلی، خاطرنشان کرد: دانش‌آموختگان این رشته مهارت‌ها و توانمندی‌هایی، چون تجزیه و تحلیل کسب‌وکار، شناسایی و توصیف نهاد‌های خارجی مانند مشتریان، تأمینکنندگان و سیستم‌های خارجی در تعامل با کسب‌وکار، تولید نرم‌افزار‌های مدیریتی (CRM)، توسعه نرم‌افزار‌های تحت وب کسب‌وکار‌های دیجیتالی، مهارت فنی و تجاری لازم در زمینه بازاریابی دیجیتال، طراحی و راه‌اندازی سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات دیجیتالی، کار با انواع شبکه‌های اجتماعی، تنظیم و بهینهسازی شبکه اجتماعی برای افزایش دید محتوا (بازاریابی اجتماعی)، نظارت و بررسی بازخورد شبکه‌های اجتماعی و اثربخشی آن‌ها از طریق تجزیه و تحلیل گزارش‌های دوره‌ای، بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization:SEO) به منظور بهبود تجربه کاربری و بالا بردن رتبه سایت در موتور‌های جستجو، مدیریت ابزار‌ها و سیستم‌های پردازش داده‌ها، کار با ابزار‌های تجسم داده، ابزار‌های مدل‌سازی داده، سیستم‌های پشتیبانی تصمیم، سیستم‌های مدیریت پایگاه داده و سیستم‌های انباره داده، به‌کارگیری زبان‌های برنامه‌نویسی و… را کسب می‌نمایند. سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی، تصریح کرد: دانش‌آموختگان این رشته می‌توانند مشاغلی همچون کارشناس و تحلیلگر SEO، معمار و مدلساز کسب‌وکار دیجیتالی، تحلیلگر کسب‌وکار دیجیتالی، استراتژیست کسب‌وکار دیجیتالی، کارشناس تولید و توسعه نرم‌افزاری EB، کارشناس و تحلیلگر شبکه‌های اجتماعی، کارشناس و تحلیلگر هوش تجاری، کارشناس و تحلیلگر بازاریابی و تبلیغات دیجیتالی را احراز کنند. جمالزاده؛ افزود: این دوره جزء رشته‌های پرتقاضا بوده و تمامی محتوای آن با توجه به آخرین دستاورد‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده است و به دلیل داشتن بازار کار و نیاز جامعه امروزی از جذابیت خاص برای اشتغال برخوردار می‌باشد. وی در ادامه، گفت: آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی به همراه مدرسان با تجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱و۲ خواهد بود. سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی، در خاتمه اظهار داشت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام جهت تحصیل در این رشته و همچنین اطلاع از سایر رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌توانند تا ۱۴ تیرماه به سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org و یا سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی به آدرس www.uast.ac.ir مراجعه نمایند.