سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بدهی ۲۷۰ میلیون دلاری ایرانایر بابت خرید هواپیمایی برجامی سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر)، با اعلام پایان عملیات اعزام حجاج به سرزمین وحی، گفت: هواپیماهای برجامی خصوصاً ATRها نه تنها سودده نیستند بلکه زیانده هم هستندو ما بابت خرید این هواپیماها ۲۷۰ میلیون دلار بدهکار هستیم و شرکت […]
سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
بدهی ۲۷۰ میلیون دلاری ایرانایر بابت خرید هواپیمایی برجامی
سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر)، با اعلام پایان عملیات اعزام حجاج به سرزمین وحی، گفت: هواپیماهای برجامی خصوصاً ATRها نه تنها سودده نیستند بلکه زیانده هم هستندو ما بابت خرید این هواپیماها ۲۷۰ میلیون دلار بدهکار هستیم و شرکت ایران ایر موظف به پرداخت این بدهی است. به گزارش مناقصهمزایده، شمسالدین فرزادیپور؛ در نشست خبری، با اشاره به سالروز جنایت آمریکا در شلیک به هواپیمای مسافربری ایران، اظهار کرد: افزود: با تلاش شبانهروزی صنعت هوانوردی با انجام دو پرواز از زاهدان و تهران، یکشنبه (دیروز) پروازهای اعزامی حجاج به پایان رسید. وی با یادآوری اینکه از ۱۸ ایستگاه ۱۶۲ پرواز حج انجام شد، افزود: در مجموع ۳۹۵۳۱ نفر توسط این پروازها عازم سرزمین وحی شدهاند. اعزامها با کمال آرامش و با کمترین پرواز انجام شد؛ تعدادی از پروازها جلوتر از زمانبندی صورت گرفت. به جز چند پرواز که به دلایلی تأخیر هشت تا ۱۰ ساعتی داشتند، سایر پروازها بهطور متوسط حدود ۳۷ دقیقه تأخیر داشتهایم. به گفته سرپرست ایرانایر، از ۲۳ تیر عملیات برگشت حجاج آغاز میشود که ۱۶ روز به طول میانجامد. فرزادیپور؛ افزود: مشکل خاصی در تأمین سوخت پروازهای حج در عربستان نداشیم ما از آنجایی که قرار شد پروازهای حج در ارزانترین قیمت ممکن و با نرخ ۱۳۹۸ که یک سوم قیمت واقعی است انجام شود لذا هواپیماها در عربستان سوختگیری نمیکردند چون نرخ سوخت هواپیما در ایران لیتری ۶۰۰ تومان است اما در عربستان۱٫۷ دلار از هواپیما اخذ میشود. سرپرست هما، یادآور شد: عربستان برای پروازهای برگشت حج بازهزمانی ۱۶ روزه تعیین کرده و مجبوریم در برخی روزها روزی ۱۲ الی ۱۴ پرواز حج با شش فروند هواپیما انجام دهیم. وی درباره قیمت دلاری پروازهای داخلی، گفت: این تصمیم در انجمن شرکتهای هواپیمایی اخذ شد، علت آن واقعیسازی نرخ بلیت بود چون بلیت پرواز آبادان-مشهد برای عراقیها در نجف از سوی آژانس ۹۰ تا ۹۵ دلار به زائران عراقی فروخته میشد در حالی که همان آژانس ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان بابت همان پرواز به ایرلاین میپرداخت. فرزادیپور؛ با بیان اینکه هواپیماهای برجامی خصوصاً ATRها سودده نیستند که هیچ زیانده هم هستند، گفت: تنها ۱۰ درصد پروازهای با ATR زیان کمتری دارند ولی به این معنی نیست که ATRها را کنار بگذاریم. سرپرست هما بدهی ایران ایر بابت خرید ATRها را ۲۶۰ تا ۲۷۰ میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: در حال استیبل شدن شرایط هستیم و فعلاً استقراضی از شرکتهای دیگر برای پرداخت حقوق کارکنان هما نداشتهایم. وی درباره واگذاری صندوق بازنشستگی هما به صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: سه ماه است این انتقال عملیاتی شده و بازنشستگان هما در موعد مقرر از صندوق کشوری حقوق ماهانه دریافت میکنند. با این حال سهمیههایی مانند بلیت سالانه که بر گردن ماست، حتماً انجام خواهد شد. سرپرست هما، درخصوص پروازهای عرفه که قیمت بالایی داشت، گفت: برای ایجاد تعادل در قیمت پروازهای روزهای عرفه به نجف و بغداد سامانه فروش سیستمی بلیت این روز را در سایت هما بارگذاری کردهایم و فروش آن آغاز شده است. فرزادیپور؛ تصریح کرد: کارکنان هما پایینترین حقوق را در مجموعه کارکنان دولت دریافت میکنند و خلبانان این شرکت هم در میان ایرلاینها کمترین حقوق را دارند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.