در حالی که یافتن آخرین کارتهای گرافیک ساخت شرکت انویدیا یا کنسولهای بازی جدید ممکن است به علت بحران صنعت نیمههادیها دشوارتر شده باشد، خودروهای مدرن نیز به شدت به رایانههای داخلی وابسته هستند. بسیاری از اجزای این خودروها از جیپیاس گرفته تا سیستمهای ترمز ضدقفل با استفاده از نیمههادیها تنظیم میشوند. به گزارش مناقصهمزایده، […]
در حالی که یافتن آخرین کارتهای گرافیک ساخت شرکت انویدیا یا کنسولهای بازی جدید ممکن است به علت بحران صنعت نیمههادیها دشوارتر شده باشد، خودروهای مدرن نیز به شدت به رایانههای داخلی وابسته هستند. بسیاری از اجزای این خودروها از جیپیاس گرفته تا سیستمهای ترمز ضدقفل با استفاده از نیمههادیها تنظیم میشوند. به گزارش مناقصهمزایده، جنرالموتورز نیز از فهرست خودروسازانی که در وسایل نقلیه خود از تراشه و نیمههادی استفاده میکنند مستثنی نیست و گزارش درآمد آن در سه ماهه اول ماه جولای نشان داد تعداد خودروهای غیرقابل فروش جنرال موتورز در حالحاضر از ۹۵ هزار واحد فراتر رفته است. علت این امر کمبود مداوم نیمههادی است. در حالی که جنرال موتورز قادر است شاسی خودروهای خود را با سایر قطعات مکانیکی لازم بسازد، اما نمیتواند آنها را بدون استفاده از نیمههادیها با سیستمهای خودکار خود تطبیق دهد و همین خودروهای مذکور را غیرقابل استفاده میکند. در سپتامبر ۲۰۲۱، جنرال موتورز مجبور شد کل کارخانههای تولیدی خود در آمریکای شمالی را به دلیل کمبود تراشههای نیمههادی تعطیل کند. این بار برخی از کارخانههای تولیدی این شرکت، مانند مجمع آرلینگتون و مونتاژ فلینت، علیرغم کمبود نیمههادی، به تولید خودرو ادامه دادهاند. برخی دیگر از تولیدکنندگان، مانند فورد هم از ژانویه ۲۰۲۱ مشکلات مشابهی داشتهاند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.