ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان در سیمان تهران

با امضای تفاهم‌نامه بین سیمان تهران و معاونت علمی ریاست جمهوری محقق می‌شود ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان در سیمان تهران تفاهم‌نامه‌ای مشترک میان شرکت سیمان تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ با هدف ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت به امضاء رسید. به گزارش مناقصه‌مزایده، در این مراسم عباس حسینی؛ مدیرعامل و نائب‌رئیس […]

با امضای تفاهم‌نامه بین سیمان تهران و معاونت علمی ریاست جمهوری محقق می‌شود

ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان در سیمان تهران

تفاهم‌نامه‌ای مشترک میان شرکت سیمان تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ با هدف ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت به امضاء رسید. به گزارش مناقصه‌مزایده، در این مراسم عباس حسینی؛ مدیرعامل و نائب‌رئیس هیأت‌مدیره شرکت سیمان تهران، گفت: این تفاهم‌نامه با هدف ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت منعقد می‌شود و قرار است با این تفاهم‌نامه کار‌های تحقیقاتی مان درخصوص محصولات گسترده‌تر شود. مدیرعامل شرکت سیمان تهران، با اشاره به توان تولید همزمان چند محصول در این شرکت، گفت: گروه سیمان تهران ۱۳ درصد سیمان کشور را تأمین می‌کند که با اجرای مفاد این تفاهم‌نامه در کنار منحصربه‌فرد شدن محصول تولید را هم بیشتر کرد. وی اضافه کرد: گروه سیمان تهران توانست طی چندسال اخیر با دانش فنی، سیمان را تبدیل به سیمان سفید کند و در گام اول سالانه ۲۲۰ تن تولید سیمان سفید تولید و در آینده یا رقم را به ۴۰۰ تن تولید می‌رسانیم. مهدی الیاسی؛ معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه سه هدف را دنبال می‌کند، گفت: مهم‌ترین هدف رسیدن به اهداف اقتصادی شرکت سیمان تهران است که رسیدن به این امر یعنی رسیدن به اهداف تفاهم نامه؛ اشتغال دانش‌بنیان دومین هدف است که افراد تحصیل کرده پروسه یادگیری را داخل شرکت و به صورت تجربی فرا گیرند؛ سومین هدف مطالباتی که مدیران از واحد تحقیق و توسعه دارند مثل تولید محصول جدید، بهره‌وری، بالا بردن استاندار محصول و افزایش کیفیت. وی با اشاره به شش هزار شرکت دانش‌بنیان، گفت: فقط ۱۰ درصد آن‌ها در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی هستند و مابقی جوانان دانش‌آموخته‌ای هستند که در کنار هم تیم شدند. وی اضافه کرد: به‌زودی باشگاه پیشگامان اقتصاد دانش‌بنیان را در معاونت علمی تشکیل می‌دهیم این باشگاه شامل مجموعه‌ای از شرکت‌ها است که از موقع دانش‌بنیان شدن درصد فروش سه سال اخیرشان نسبت به کل سال‌های گذشته بیشتر باشد یعنی سهم نوآوری فروشش شان را چندبرابر سال‌های گذشته کرده باشد.