مسعود مسیحطهرانی؛ استادیار دانشکده علم و صنعت، با بیان اینکه کیفیت قطعات موجود در بازار نامطلوب است، گفت: اکثر مواقع و با مراجعه به بازار قطعات یدکی میبینیم که کیفیت قطعات ضعیف است در حالی که سازمان ملی استاندارد باید روی کیفیت آنها نظارت داشته باشد، اما متأسفانه این سازمان سکوت کرده است. به گزارش […]
مسعود مسیحطهرانی؛ استادیار دانشکده علم و صنعت، با بیان اینکه کیفیت قطعات موجود در بازار نامطلوب است، گفت: اکثر مواقع و با مراجعه به بازار قطعات یدکی میبینیم که کیفیت قطعات ضعیف است در حالی که سازمان ملی استاندارد باید روی کیفیت آنها نظارت داشته باشد، اما متأسفانه این سازمان سکوت کرده است. به گزارش بازار، مسعود مسیحطهرانی؛ افزود: چند معضل و مشکل در زمینه تحریمها و توسعه در صنعت خودرو وجود دارد که باید با تدبیر این مسائل حل شود چرا که میتواند به ارتقای سطح کیفی خودروهای تولیدی کمک کند؛ یکی از مسائل، تصویب استانداردها و ارتقای سطح سختگیری آنهاست. استادیار دانشکده علم و صنعت، گفت: تا قبل از سال ۹۶ استانداردهای اجباری روی خودرو استانداردهای ۵۵گانه بود و در یک بازهزمانی چندماهه این استانداردها تبدیل به استانداردهای ۸۵گانه شد. مسیحطهرانی؛ افزود: نکته بعدی بحث خدمات و تعمیرات است که فرآیند آنها، استاندارد، اعتبار لازم و صحت سنجی ندارد، یک تعمیرکاری که اکنون مشغول به کار است باید مشخص شود آیا دارای تحصیلات است؟ آیا فرآیند کاری که انجام میدهد طبق اصول و قوانین سازمان استاندارد است و اصول ایمنی را به درستی رعایت کرده است؟ به گفته این کارشناس خودرو، سکوت سازمان استاندارد و عدم فعالیت این سازمان در زمینه لوازمیدکی موجود در بازار از موارد مهم در زمینه استاندارد، است. استادیار دانشگاه علم و صنعت، گفت: سازمان استاندارد وظیفه قانونی، نظارتی بر روی عملکرد تعمیرکاران و کیفیت قطعات در بازار ندارد. گفتنی است؛ اسفندماه سال ۹۶ سازمان ملی استاندارد ایران از افزایش تعداد استانداردهای خودرو از ۵۵ به ۸۵ مورد خبر داد و اعلام کرد: براساس تفاهمنامه بین این سازمان و وزارت صنعت،معدنوتجارت ارتقای این استانداردها از نظر تعداد و کیفیت مطرح است. موضوعی که براساس مصوبه شورای سیاستگذاری خودرو با حضور وزیر صنعت،معدنوتجارت، رئیس سازمان ملی استاندارد، خودروسازان و قطعهسازان در دستور کار قرار گرفت. پیش از این؛ امیرحسین قناتی؛ معاون صنایع حملونقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفته بود؛ از ۸۵ استاندارد که براساس استانداردهای اروپایی مصوب شده است امکانات انجام ۹ استاندارد را اصلاً نداریم یعنی امکان تست آن وجود ندارد، چون این استانداردهای روز اروپاست بنابراین شورایعالی استاندارد تصمیم گرفته است، فعلاً این استاندارد انجام نشود و خودروساز در این خصوص تصمیم گیرنده نیست.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.