وزیر راه و شهرسازی مسکن مهر بزرگترین مداخله دولتی در ساخت و ساز بود وزیر راه و شهرسازی گفت: در مسکن مهر به بستر فرهنگی و اجتماعی و حرمت انسانی افراد توجه چندانی نشده و به نوعی با نگاه کالاگرایانه به انسان دارای حرمت نفسانی مواجه هستیم. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از پایگاه خبری […]
وزیر راه و شهرسازی
مسکن مهر بزرگترین مداخله دولتی در ساخت و ساز بود
وزیر راه و شهرسازی گفت: در مسکن مهر به بستر فرهنگی و اجتماعی و حرمت انسانی افراد توجه چندانی نشده و به نوعی با نگاه کالاگرایانه به انسان دارای حرمت نفسانی مواجه هستیم.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباسآخوندی در سخنانی با انتقاد از طرح مسکن مهر عنوان کرد: پرداختن به دو مسأله مهم یکی گزینش مکانها و دیگری فهم ما از زندگی شهری به اجماع جامعهشناسان و مهندسان ضرورت دارد. اینکه مسکن در کجا ساخته میشود دارای اهمیت است. بیشتر شهرهایی که در آنها مسکن مهر ساخته شده زیر ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و دارای تاریخ چند هزار ساله هستند و هر شهر تجربه تاریخی نسل در نسل ساکنان خود را همراه و مفهومی هویتی دارد.
آخوندی افزود: این تصور که ۱۰۰ هزارنفر را در جایی که فاقد سابقه ساختوساز بسیار و بدون زیرساختهای لازم فرهنگی و اجتماعی است جای دهیم نگاهی کالاگرایانه به انسانهایی است که دارای تعلق و حرمت نفسانی هستند و میتوان گفت طرح مسکن مهر بزرگترین مداخله دولتی در امر مسکن خانوارهای ایرانی بوده که سابقه نداشته است.
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه واحدهای مسکن مهر معماری خوبی ندارند و حتی یک واحد مسکن مهر نمونه معماری ایرانی و اسلامی نیست، تأکید کرد: درعین حال در دولت یازدهم به خریداران مسکن مهر توجه داریم و تا آخرین واحد باقیمانده را نیز تحویل میدهیم.
آخوندی همچنین با بیان اینکه سالهاست در ایران مردم لذت دیدن آسمان، ستاره و ماه را از دست دادهاند، گفت: تلاش کردهام در کلانشهرها با روند برجسازی بیرویه مبارزه کنم. متأسفانه شاهدیم در شهرهای ۲۰ و ۳۰ هزار نفره مسکن مهر ۵ طبقه ساخته شده و رویهای را شاهدیم که فضای شهری را میفروشند تا شهر را بهتر مدیریت کنند و شهرهای ما بهشت سوداگران شدهاند.
وی همچنین درباره نقاط قوت ادغام وزارتخانههای راه و ترابری و مسکن و شهرسازی، توضیح داد: وقتی از توزیع جمعیت در سرزمین صحبت میشود یکی از عواملی که آمایش سرزمینی را حمایت میکند، پشتیبانی حمل و نقل است، البته هنوز کشور ما بخش خصوصی قدرتمندی ندارد و زیربنای حملونقل در اختیار دولت است ولی پیوسته شدن مفاهیم اسکان و حمل و نقل کارآیی راه و شهرسازی را افزایش داده است.
وزیر راه و شهرسازی به عنوان بنیانگذار نظام مهندسی ساختمان، همچنین با بیان اینکه شاهد بروز اتفاقات خوبی در مهندسی ساختمان هستیم، گفت: تعداد مهندسان ساختمان از زمان تأسیس نظام مهندسی تاکنون از ۱۱ هزار به ۳۰۰ هزار نفر رسیده و شاهد افزایش دامنه و کیفیت کار مهندسان هستیم.
وی همچنین به برگزاری آزمونهای حرفهای مهندسان ساختمان اشاره کرد و افزود: این آزمونها به مهندسان ضعیف کمک میکند که قبل از دریافت پروانه اشتغال، خود را تقویت کنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.