یک فعال بخش حملونقل کالا، گفت: براساس آمار وزارت راهوشهرسازی هشت درصد بارهای حمل شده کشور بدون بارنامه میباشد که نیاز به بررسی ماهوی از طرف متولیان امر دارد. به گزارش مناقصهمزایده، محسن متقین؛ افزود: در حالحاضر عدم انطباق میزان سهمیه سوخته تخصیص یافته توسط کارگروههای مربوط به پیمایش کامیونها که اعتراضات رانندگان این بخش […]
یک فعال بخش حملونقل کالا، گفت: براساس آمار وزارت راهوشهرسازی هشت درصد بارهای حمل شده کشور بدون بارنامه میباشد که نیاز به بررسی ماهوی از طرف متولیان امر دارد. به گزارش مناقصهمزایده، محسن متقین؛ افزود: در حالحاضر عدم انطباق میزان سهمیه سوخته تخصیص یافته توسط کارگروههای مربوط به پیمایش کامیونها که اعتراضات رانندگان این بخش را نیزدر پی داشته است موجب شده تا تعدادی از آن دسته از رانندگانی که در محدوده شهرهای کلان مبادرت به حمل کالا میکنند برای ایجاد پیمایش و تخصیص سوخت با همکاری بعضی از شرکتهای حملونقلی اقدام به صدور بارنامه غیر واقعی نمایند در واقع علیرغم این که هیچگونه کالایی جابهجا نشده ولی بارنامه برای آنها صادر میشود. وی گفت: متأسفانه به دلیل عدم امکان برقراری ارتباط سیستم هوشمند طرح جامع انبارها به سیستم هوشمند حملونقل کالا در حالحاضر ردیابی این بارنامهها نیز امکانپذیر نیست و آمار و اطلاعات دقیقی از آن نیز در دسترس نخواهد بود. وی افزود: یکی دیگر از دلایل ترغیب بعضی از این رانندگان به استفاده از اینگونه بارنامههای صوری، نیاز راننده به ایجاد پیمایش برای فعال نگه داشتن کارت هوشمند است. متقین؛ ادامه داد: در حالحاضر علاوه بر پرداخت مبلغی به عنوان کارمزد به شرکتها راننده باید ۹ درصد کرایه مندرج در بارنامههای صوری را بابت عوارض جادهای به صندوق دولت از جیب خود بپردازد. وی عنوان کرد: با این وصف چنانچه آمار اینگونه بارنامهها با به کارگیری سیستم رهگیری حرکت کامیون در مسیر مبدأ و مقصد مندرج در برنامه توسط دوربینهای پلاک خوان عملی و اجرا گردد مسلما آمار حمل کالای جاده در سالنامههای آماری منتشره دارای نقطه اتکاء بیشتری خواهد بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.