نیمی از فرودگاه‌های کشور عملیاتی و تجاری نیست

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری نیمی از فرودگاه‌های کشور عملیاتی و تجاری نیست مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، از وجود ۱۰۵ فرودگاه در کشور خبر داد و گفت: فقط ۵۴ فرودگاه کشور عملیاتی و تجاری است. به گزارش مناقصه‌مزایده، میثم شاکر؛ افزود: در حال‌حاضر در کشور ۱۰۵ […]

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری

نیمی از فرودگاه‌های کشور عملیاتی و تجاری نیست

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، از وجود ۱۰۵ فرودگاه در کشور خبر داد و گفت: فقط ۵۴ فرودگاه کشور عملیاتی و تجاری است. به گزارش مناقصه‌مزایده، میثم شاکر؛ افزود: در حال‌حاضر در کشور ۱۰۵ فرودگاه وجود دارد که شامل فرودگاه‌های تجاری، پرواز‌های هوانوردی، آموزشی، مناطق آزاد، نفتی و نظامی است. وی اظهار داشت : ۶۴ فرودگاه عملیاتی و تجاری در کشور وجود دارد که از این تعداد، ۱۰ فرودگاه به دلیل نبود ناوگان غیر عملیاتی است و بر این اساس ۵۴ فرودگاه قابلیت بهره‌برداری دارند که از این تعداد، فرودگا‌های مهرآباد، مشهد، شیراز و کیش بیشترین ترافیک پروازی را دارند. شاکر؛ در پاسخ به این سؤال که آیا این تعداد فرودگاه در کشور نیاز است، افزود: فرودگاه‌ها برای توسعه مناطق ساخته می‌شوند و همچنین در زمینه محرومیت‌زدایی و بروز رویداد‌های بحرانی مؤثر هستند و به عنوان زیرساخت توسعه از آن‌ها استفاده می‌شود و به عنوان نمونه در سانحه اخیری که در طبس روی داد، فرودگاه طبس که ترافیک پروازی کمی دارد توانست در این حادثه مورد استفاده قرار گیرد یا فرودگاه بم در زلزله بم از جمله فرودگاه‌هایی بود که در هنگام بروز بحران‌ها مورد استفاده قرار گرفت. مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، همچنین درباره استفاده از تاکسی هوایی در فرودگاه‌های فاقد مسافر و پرواز برای انجام عملیات‌های پروازی، گفت: یک شرکت هوایی اخیراً مجوز تاکسی هوایی گرفته و حتی استفاده از هواپیما‌هایی که تا ۱۹ صندلی دارند نیز مقرون به‌صرفه است و باید مدل بهره‌برداری از این فرودگاه‌ها تغییر کند.