در پی قانع نشدن کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از جلسات با فانی متن کامل طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش منتشر شد گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره طرح استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش برای طی مراحل قانونی با ۶۷ امضا تقدیم هیأت رییسه پارلمان شده است. به گزارش مناقصهمزایده […]
در پی قانع نشدن کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از جلسات با فانی
متن کامل طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش منتشر شد
گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره طرح استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش برای طی مراحل قانونی با ۶۷ امضا تقدیم هیأت رییسه پارلمان شده است.
به گزارش مناقصهمزایده جمعی از وکلای بهارستان ۱۷ مردادماه طرح استیضاح علیاصغرفانی، وزیر آموزش و پرورش را رأی طی مراحل قانونی و بررسی تقدیم هیأت رییسه مجلس کردند.
این طرح به کمیسیون آموزش و تحقیقات پارلمان ارجاع شد و این کمیسیون پس از برگزاری جلساتی با حضور امضاکنندگان طرح استیضاح و وزیر آموزش و پرورش، گزارش خود مبنی بر قانعنشدن امضاکنندگان از توضیحات فانی را تقدیم هیأت رییسه پارلمان کرد تا این هیأت در این باره تصمیمگیری کند.
متن طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش و اسامی امضاکنندگان آن به شرح ذیل است:
«هدف از استیضاح وزیر آموزش و پرورش حفظ منافع حدود یک میلیون فرهنگی و ۱۲ میلیون دانشآموز و انتقال فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی به نسل آینده و مبارزه با تهاجمات فرهنگی میباشد که دلایل آن به شرح ذیل میباشد.»
۱- آموزش و پرورش دارای کاهش راندمان آموزشی-پرورشی شده و فرهنگیان و دانشآموزان انگیزه کار نداشته و بعضاً دچار بیماری افسردگی شدهاند.
۲- عدمبرنامهریزی صحیح و جدید در بحث مسایل تربیتی-پرورشی-تربیت بدنی در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی
۳- عدمتوجه به شعار «اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل» در بحث فرهنگسازی در مدارس و جامعه
۴- عدمرضایت معلمان و مدیران مدارس از عملکرد وزیر آموزش و پرورش
۵- عدمپویایی و شور و نشاط در بدنه وزارت و همکاران فرهنگی
۶- برنامهریزی و مدیریت نامناسب در سازماندهی نیروهای انسانی
۷- بیتوجهی به مدارس روستایی و غفلت از آنها و گسترش در رشد حاشیهنشینی در شهرها به دلیل مهاجرت خانوادهها برای ادامه تحصیل فرزندان
۸- اجرایی نشدن سند بنیاد تحول آموزش و پرورش
۹- عدمتحول و حرکت جدید در آموزش و پرورش و عدم برنامه و چشماندازی کاربردی برای آینده
۱۰- عدمتکریم اربابرجوع در بعضی از مدارس
۱۱- عدم اجرایی شدن نظام هماهنگ پرداخت حقوق و عدم اجرای طرحبندی فرهنگیان
۱۲- نگاه سیاسی و جناحی و باندی در آموزش و پرورش و مدارس به صورت ویژه در عزل و نصب مدیریتها از سطح کلان تا خرد بدنه وزارت آموزش و پرورش
۱۳- عدم مصوبات مجلس در اجرایی شدن معلمان حقالتدریس و مربیان کودک
۱۴- عدم شفافیت داشتن در مسایل مالی صندوق ذخیره فرهنگیان و عدم هدایت صحیح در راندمان اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان
۱۵- عدمتوجه به خوابگاههای شبانهروزی سالهای اخیر و عدممتوجه به شناسایی و رشد استعدادهای مناطق محروم
۱۶- عدمکارایی بیمه طلایی
۱۷- عدمتوجه به مشکلات فرهنگیان و به صورت ویژه مشکلات معیشتی فرهنگیان و عدمبرنامهریزی خاص در این مبحث
۱۸- عدمتوجه به خدمات رفاهی فرهنگیان مانند مسکن، پوشاک و حق مسؤولیت و دیگر موارد که شامل دیگر کارکنان سازمانها و ادارات میگردد.
۱۹- عدم توجه به فرزندان همکاران فرهنگی در مسیر آینده شغلی آنها و جایگاه آنان
۲۰- گرفتن وجه نقد در مدارس دولتی موقع ثبتنام در مدارس
۲۱- عدم همسانسازی حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش با بازنشستگان دیگر سازمانها
۲۲- عدم تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت سوادآموزی
۲۳- تأخیر در پرداخت حقوق معلمان حقالتدریس
۲۴- عدم پرداخت، پاداش بازنشستگان در موعد مقرر و عدم رعایت شان و کرامت بازنشستگان
۲۵- ادامه کار غیرقانونی ریاست دانشگاه فرهنگیان به عنوان سرپرست و عدم رعایت ضوابط علمی در جذب این دانشگاه
فیالنهایت استیضاح وزیر آموزش و پرورش و مطالبه اکثر، فرهنگیان کشور میباشد، چون کرامت معلمان مورد توجه نیست، دوران مصلحتاندیشی به پایان رسیده، چه مصلحتی بالاتر از رضایت معلمان و فرهنگیان و دانشآموزان که بزرگترین سرمایه کشور، امید و آینده این مرز و بوم میباشند، متأسفیم برای کسانی که به نام مصلحت، درد فرهنگیان را نشنیدهاند و یا نمیخواهند بشنوند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.