یک کارشناس صنعت خودرو، میگوید: خودروساز باید کیفیت خودرو را براساس میزان خرابی قطعات تعیین کند. به گزارش مناقصهمزایده، فربد زاوه؛ گفت: در عمده شرکتهای خودروسازی معتبر دنیا، خرابی قطعات خودرو نیز وجود دارد و کیفیت به مواد اولیه ساخت مربوط میشود. این کارشناس صنعت خودرو، گفت: در ایران سازمانهای غیردولتی در ارزیابی کیفیت خودرو […]
یک کارشناس صنعت خودرو، میگوید: خودروساز باید کیفیت خودرو را براساس میزان خرابی قطعات تعیین کند. به گزارش مناقصهمزایده، فربد زاوه؛ گفت: در عمده شرکتهای خودروسازی معتبر دنیا، خرابی قطعات خودرو نیز وجود دارد و کیفیت به مواد اولیه ساخت مربوط میشود. این کارشناس صنعت خودرو، گفت: در ایران سازمانهای غیردولتی در ارزیابی کیفیت خودرو دخالت و نتایج ارزیابی را به مردم اعلام میکنند، اما شاخصی مبنی بر میزان خرابی و ناقصی قطعات خودرو که در آمریکا وجود دارد، در ایران نیز در حال پیادهسازی است. این شاخص حتی میزان خرابی در قسمتهای نهچندان مهم مانند تنظیم نبودن درب صندوق عقب یا دربها را نشان میدهد. مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی در گزارشی، ۲۱ قانون و ۵۹ آییننامه، تصویبنامه و مقررات مرتبط با صنعت خودرو و همچنین ۲۳ نهاد تنظیمگر در حوزه سیاستگذاری را شناسایی کرده است. طبق گزارش این مرکز پژوهشی وزارت صمت، ۲۳ نهاد تنظیمگر که در حوزه سیاستگذاری فعال هستند، وظیفه کنترل و نظارت در طول چرخه عمر خودرو از مرحله تأمین و تولید تا نوسازی و اقساط را بهعهده دارند. طبق اعلام این مؤسسه، یکی از ارکان ناکارآمدی صنعت خودروی کشور، تعدد نهادهای متولی تنظیمگری است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.