دبیر کانونهای انجمنهای صنفی حمل کالای کشور، اسقاط قبل از تعویضپلاک را عمدهترین چالش در ارتباط با کامیونهای وارداتی دانست و گفت: فرآیند طولانی تأیید اسقاط در سامانه ستاد مدیریت حملونقل سوخت، یکی از مشکلات حوزه اسقاط است که به ارتباط میان پلیس و ستاد مربوط میشود. به گزارش از خبرخودرو، احمد کریمی؛ با بیان […]
دبیر کانونهای انجمنهای صنفی حمل کالای کشور، اسقاط قبل از تعویضپلاک را عمدهترین چالش در ارتباط با کامیونهای وارداتی دانست و گفت: فرآیند طولانی تأیید اسقاط در سامانه ستاد مدیریت حملونقل سوخت، یکی از مشکلات حوزه اسقاط است که به ارتباط میان پلیس و ستاد مربوط میشود. به گزارش از خبرخودرو، احمد کریمی؛ با بیان اینکه در وضعیت ترخیص کامیونهای وارداتی نسبت به سال گذشته تغییرات خاصی ایجاد نشده به چالش ترخیص ناوگان از گمرک بهعنوان یکی از وجوه مشکلات کامیونهای وارداتی، اظهار داشت: از چالشهای موجود در بحث ترخیص این کامیونها، اختلافات میان خریداران و واردکنندگان در بخش ارزشافزوده و هزینههای ترخیص از جمله مطالبه وجهی بیش از تعهدات قراردادی از سوی واردکنندگان است. وی بحث اسقاط قبل از تعویضپلاک را عمدهترین چالش در ارتباط با کامیونهای وارداتی دانست و افزود: در حوزه اسقاط دو مشکل وجود دارد که فرآیند طولانی تأیید اسقاط در سامانه ستاد مدیریت حملونقل سوخت یکی از آنهاست که به ارتباط میان پلیس و ستاد مربوط میشود. دبیر کانونهای انجمنهای صنفی حمل کالای کشور، همچنین به تغییرات پیدرپی در حوزه نوسازی سازمان راهداری که پاسخگوی مشکلات نبوده اشاره کرد و گفت: در آغاز نوسازی ناوگان قائم به شخص بود که پس از انتقال به اداره حملونقل کالا تحتنظر معاونت حملونقل سازمان راهداری و سپس واگذاری صفر تا ۱۰۰ فرآیند به ستاد مدیریت حملونقل سوخت از ابتدای خردادماه جاری، طول مدت جابهجاییها و بلاتکلیفی رانندگان، بروز وقفه در روند ثبت اسقاط در سامانه و سپس پلاکگذاری را موجب شد. کریمی؛ در ادامه بیان کرد: در گذشته اسقاط ناوگان نیازمند کارت هوشمند و سابقه فعالیت جادهای بود اما در حالحاضر صرفاً معاینه فنی ملاک عمل است. این تصمیم موجب شد تعداد زیادی از ناوگانهای غیرفعال در حوزه برون و درونشهری به دنبال اخذ معاینه فنی مشمول نوسازی قرار بگیرند و بدینترتیب در ازای شمارهگذاری ۳۵۰۰ دستگاه کامیون وارداتی، کمتر از ۲۰ درصد از ناوگان فرسوده از حملونقل جادهای خارج شدهاند. وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد میشود کارگروه نوسازی با حضور نمایندگان تشکلهای صنفی و از سوی دیگر براساس جداول زمانبندی و براساس سن ناوگان و تعیین تعداد، کامیونهای بیش از ۵۰ سال سن را با ارائه تسهیلاتی شامل تخفیف بهعنوان مثال وام چهار درصد و همچنین ایجاد محدودیتها و شرایطی در اولویت اسقاط قرار دهند. در این صورت ظرف حداکثر سه تا چهار سال از محل تفاوت سوخت، وجه وام به انضمام اقساط تسهیلات به دولت عودت داده خواهد شد. بدینترتیب بدیهی است که نوسازی برای دولت سودآور خواهد بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.