کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، اعلام کرد که تردد از خط اضطرار در بزرگراهها و تونلهای شهری علاوه بر جریمه مشمول پنج نمره منفی نیز خواهد بود. به گزارش مناقصهمزایده، سرهنگ رابعه جوانبخت؛ با بیان اینکه خطویژه در واقع مسیر مشخص و کانالیزهشدهای است که برای استفاده از حملونقل عمومی در نظر گرفته شده […]
کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، اعلام کرد که تردد از خط اضطرار در بزرگراهها و تونلهای شهری علاوه بر جریمه مشمول پنج نمره منفی نیز خواهد بود. به گزارش مناقصهمزایده، سرهنگ رابعه جوانبخت؛ با بیان اینکه خطویژه در واقع مسیر مشخص و کانالیزهشدهای است که برای استفاده از حملونقل عمومی در نظر گرفته شده است، گفت: برخی سازمانها و ارگانها نیز مجوز عبور در برخی از مقاطع آن را دارند و محل آن مشخص است. همچنین ورودی و خروجیهای خطویژه با تابلوها کاملاً مشخص است و اگر کسی به این خط ورود کند ماموران پلیس با این تخلف برخورد کرده و اعمال قانون میکنند. کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، با بیان اینکه خط اضطرار با خطویژه فرق دارد، ادامه داد: خط اضطرار خطی است که فقط و فقط برای تردد خودروهای امدادی در نظر گرفته شده است تا در مواقع خاص بتوانند با استفاده از آن وظیفه اصلی خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهند. در همین راستا نیز برخورد با تخلفات ورود به خط اضطرار است که شدیدتر از برخورد با خطویژه است زیرا رانندهای که به خط اضطرار ورود و قانون شکنی میکند علاوه بر جریمهای که به او تعلق میگیرد پنج نمره منفی نیز برای وی ثبت میشود. جوانبخت؛ افزود: این موضوع نشان میدهد که رانندگان نباید این مسیر را از آن خود کنند چرا که از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای امدادرسانی به آحاد جامعه در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد :پلیس برای برخورد با هنجارشکنیها و قانونشکنیها حاضر است و یکی از کدهای تخلفی که پلیس راهور تهران بزرگ با آن برخورد میکند و مورد اعمال قانون قرار میدهد، ورود خودروها به خطوط ویژه و اضطرار است. جوانبخت؛ گفت: علیرغم اینکه تخلفات ورود خودروها به خطوط ویژه و اضطرار با دوربین انجام میشود، بسیاری از رانندگان این مسأله را رعایت نمیکنند و پلیس هم به این دلیل که میخواهد تذکر داده شود، در بسیاری از مقاطع مانند تونل نیایش با موتورسیکلتها و خودروهایی که این قانونشکنی را انجام میدهند برخورد میکنند. این خط فقط و فقط برای عبور وسایل امدادی است نه اینکه رانندگان به اصطلاح زرنگ از آن استفاده کنند. جوانبخت؛ ادامه داد: ما شاهد این تصویر در ترافیک هستیم که برخی رانندگان به آمبولانس و خودروهای امدادی راه نمیدهند یا گاهی خودروها از تردد آمبولانسها بهره برده و پشت سر آن از ترافیک عبور میکنند. در همه جای دنیا برابر آیین نامهای که وجود دارد، خودروها باید پس از شنیدن صدای آژیر آمبولانس به منتهیالیه سمت راست خود بروند و مسیر را برای آن خودروی امدادی باز کنند چرا که بحث احیاء و دقایق طلایی مطرح و مدنظر است. وی افزود: اغلب اوقات بیمار با پنج دقیقه زودتر رسیدن عملیات احیاء به زندگی بازمیگردد و ما باید این احساس مسؤولیت را داشته باشیم. هر کس خود را جای دیگران بگذارد و هر کدام از ما این فکر را داشته باشیم که شاید روزی این اتفاق برای خود ماهم بیفتد یا عزیزان ما در این شرایط قرار بگیرند، یقیناً ما در این لحظه تصمیم منطقیتری بگیریم. کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، ادامه داد: راه دادن به آمبولانس و خودروهای امدادی یک مبحث است و متأسفانه مورد بعدی این است که اگر مسیری هم باز باشد یک تعداد خودرو به سرعت پشت آن آمبولانس قرار میگیرند و میخواهند مسیر را از آن خود کنند که با قانون و فرهنگ تناقض دارد. وی در ادامه، گفت: آمبولانسها خودروهایی امدادی هستند که برای انتقال بیمار فعالیت میکنند. در هر صورت آنقدر این قضیه برای ما حیاتی است که نمیخواهیم این زمان طلایی را از دست بدهیم. فرقی نمیکند که آمبولانس دارای بیمار باشد یا نباشد و چون خودروی امدادی است و ممکن است در حال اعزام برای امدادرسانی به یک فرد باشد. قانون به ما گوشزد کرده که مسیر را بدون قید و شرط و فوت زمانی برای آن باز کنیم. جوانبخت؛ گفت: ما بهعنوان پلیس وظیفه تذکر دادن و اعمال قانون را داریم و با تخلفاتی چون ورود به خطوط اضطرار و خطوط ویژه برخورد میکنیم و به آنها تذکر میدهیم و میگوییم شاید آن راننده این موضوع را فراموش کرده و احتیاج به تذکر دارد. شاید با یک بار جریمه شدن فرد متخلف این تذکر در ذهن را داشته باشد و این تخلف را دیگر انجام ندهد ولی متأسفانه برخی از رانندگان که بارها و بارها این تخلفات را تکرار میکنند. کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، ادامه داد: طرحی از اسفندماه سال گذشته در حال اجراست، طرح انضباط بخشی خوردوها است. در این طرح پلیس راهور با خیلی از تخلفات برخورد میکند.که یکی از مصادیق بارز آن برخورد با خودروها و موتورسیکلتهایی است که پلاک وسیله نقلیه خود را مخدوش کرده و پوشش پلاک را انجام میدهند. این برخورد و اعمال قانون اینجا هم خود را نشان میدهد؛ چرا که خیلی از موتورسیکلتها و خودروها که در خطوط ویژه و خطوط اضطرار حرکت میکنند پلاک خود را میپوشانند که مورد اعمال قانون قرار نگیرند و وقتی پلیس با این تخلف برخورد میکند هم پلاک دیده میشود و در واقع اجازه نمیدهد که حقوق شهروندی پایمال شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.