قاچاق لاستیک سواری؛ خلأ بازار تایرهای وارداتی

قاچاق لاستیک سواری؛ خلأ بازار تایرهای وارداتی دبیر انجمن واردکنندگان تایر، از واردات قاچاق لاستیک سواری به‌عنوان خلأ بازار تایرهای وارداتی یاد کرد و گفت: اگر شرایط به نحوی باشد که امکان واردات رسمی تایرهای سواری فراهم شود هم به نفع مصرف‌کننده و هم حاکمیت است. به گزارش از خبرخودرو، سیدمحمد میرعابدینی؛ درخصوص وضعیت بازار […]

قاچاق لاستیک سواری؛ خلأ بازار تایرهای وارداتی

دبیر انجمن واردکنندگان تایر، از واردات قاچاق لاستیک سواری به‌عنوان خلأ بازار تایرهای وارداتی یاد کرد و گفت: اگر شرایط به نحوی باشد که امکان واردات رسمی تایرهای سواری فراهم شود هم به نفع مصرف‌کننده و هم حاکمیت است. به گزارش از خبرخودرو، سیدمحمد میرعابدینی؛ درخصوص وضعیت بازار تایرهای وارداتی، عنوان کرد: واردات تایر سنگین بر حسب نیاز در حال انجام است اما واردات رسمی تایر سواری با توجه به تغییر پایه نرخ ارز محاسباتی و افزایش قیمت تایرهای سواری امکان‌پذیر نیست. وی با اشاره به کاهش تعرفه واردات تایر در سال‌جاری، بیان کرد: با توجه کاهش حقوق و عوارض گمرک تعرفه واردات تایر سنگین و سبک کاهش یافته و تعرفه تایرهای سواری از ۴۰ درصد به ۳۲ درصد رسیده اما به دلیل تغییر نرخ ارز محاسباتی از دولتی(۴۲۰۰ تومان) به نیمایی (۲۶ هزار تومان) و در نتیجه افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت تایرهای سواری امکان واردات از مبادی رسمی وجود ندارد. دبیر انجمن واردکنندگان تایر، یادآور شد: هم‌اکنون واردات لاستیک طبق روال و بر فراخور نیاز انجام می‌شود اما معمولاً مشکل سابقه واردکنندگان از نیمه دوم سال خود را نشان داده و بازار واردات تایر قفل می‌شود. میرعابدینی؛ با اشاره به چالش‌های پیشروی واردکنندگان تایر، افزود: تست نمونه توسط سازمان استاندارد و هزینه‌های ریالی ترخیص لاستیک و مالیات بر ارزش‌افزوده هزینه‌های سنگینی را به تجار تحمیل کرده است. دبیر انجمن واردکنندگان تایر، از واردات قاچاق لاستیک سواری به‌عنوان خلأ بازار تایرهای وارداتی یاد کرد و گفت: اگر شرایط به نحوی باشد که امکان واردات رسمی تایرهای سواری فراهم شود هم به نفع مصرف‌کننده و هم حاکمیت است.