شرکت هیوندای موتور، پنجشنبه هفته گذشته بهترین سود سهماهه خود در هشت سال گذشته را به دست آورد. زیرا وون ضعیف، ارزش درآمدهای آن را در خارج از کشور افزایش داد و تقاضا برای خودروهای اسپرت پرحاشیه این خودروساز کرهجنوبی قوی ماند. به گزارش ایسنا، اگرچه کمبود تراشه در حال کاهش است، یکی از بزرگترین […]
شرکت هیوندای موتور، پنجشنبه هفته گذشته بهترین سود سهماهه خود در هشت سال گذشته را به دست آورد. زیرا وون ضعیف، ارزش درآمدهای آن را در خارج از کشور افزایش داد و تقاضا برای خودروهای اسپرت پرحاشیه این خودروساز کرهجنوبی قوی ماند. به گزارش ایسنا، اگرچه کمبود تراشه در حال کاهش است، یکی از بزرگترین خودروسازان جهان، از جمله شرکت کیاموتورز به چالشهایی مانند کاهش تقاضا به دلیل تورم، هزینههای بازاریابی بالاتر در میان رقابت سختتر و مشکلات عرضه اشاره کرد. سود خالص از۱٫۸تریلیون سال قبل به ۲٫۸ تریلیون وون (۲٫۱۳ میلیارد دلار) برای دوره آوریل تا ژوئن افزایش یافت که از میانگین پیشبینی ۲٫۲ تریلیون تحلیلگران پیشی گرفت. این شرکت در بیانیهای اعلام کرد: ترکیبی از فروش قوی، کاهش انگیزهها از سطح پایینتر موجودی و محیط ارزی مطلوب به افزایش درآمد در سه ماهه دوم کمک کرد. به گفته تحلیلگران، کاهش کمبود جهانی تراشه به هیوندای کمک کرد تا اضافهکاری و شیفتهای آخر هفته را در کارخانههای داخلی از سر بگیرد تا تولید خودرو از دست رفته ناشی از اعتصاب کامیونداران سراسری در ماه ژوئن را جبران کند. این شرکت گفت که انتظار دارد به تدریج از کمبود تراشه و قطعات بهبود یابد که منجر به کاهش ۵٫۳ درصدی فروش در سه ماهه دوم سال شد. براساس گزارش رویترز، هیوندای اعلام کرد که قصد دارد تولید خودرو را در نیمه دوم افزایش دهد تا تقاضای مصرفکننده را برآورده کند، اگرچه همچنان انتظار دارد برخی اختلالات در زنجیره تأمین و نوسانات قیمت مواد خام ایجاد شود. زایونگ کو؛ مدیر روابط سرمایهگذاران، در یک تماس تلفنی، گفت: با این حال، تورم و رکود اقتصادی مرتبط با آن، خطراتی را برای تقاضا در نیمه دوم ایجاد میکند زیرا مصرفکنندگان قدرت خرید خود را از دست میدهند و نرخ بهره افزایش مییابد. با تورم بالا در اقتصادهای بزرگ، تأمین مالی خرید خودرو حتی گرانتر میشود که اساساً شرایط بازار خوبی برای خودروسازان نیست.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.