یک کارشناس حملونقل، گفت: حدود ۱۳ سال از مصوبه شورای اقتصاد در رابطه با واگذاری تصدیگری به بخش غیردولتی اعم از مردم و شرکتهای خصوصی با نظارت و تنظیمگری راهآهن، میگذرد، اما هنوز اقدامی مؤثر برای اجرای این مصوبه انجام نشده است. به گزارش مناقصهمزایده، محمدجواد شاهجویی؛ تصریح کرد : انتقال مجوز بهرهبرداری از محورهای […]
یک کارشناس حملونقل، گفت: حدود ۱۳ سال از مصوبه شورای اقتصاد در رابطه با واگذاری تصدیگری به بخش غیردولتی اعم از مردم و شرکتهای خصوصی با نظارت و تنظیمگری راهآهن، میگذرد، اما هنوز اقدامی مؤثر برای اجرای این مصوبه انجام نشده است. به گزارش مناقصهمزایده، محمدجواد شاهجویی؛ تصریح کرد : انتقال مجوز بهرهبرداری از محورهای ریلی به بخش غیردولتی با وجود نظارت شرکت راهآهن تنها راهکار برونرفت از وضعیت نامناسب فعلی حملونقل ریلی کشور و ساماندهی اوضاع است. وی افزود: طی این سالها متأسفانه یک تفسیر سلیقهای از آییننامه تعیین سهم بهینه بخشهای دولتی و غیردولتی از فعالیتهای راه و راهآهن بهعنوان مصوبه شورای اقتصاد بود که آنرا صرفا تعیینکننده سقف واگذاریها و غیرالزامآور معرفی کرده و تنها به بخشهایی از بندهای این آییننامه عمل کرده است. این در حالی است که چندی پیش شمسالدین حسینی؛ وزیر اسبق اقتصاد، که خود ریاست شورای اقتصاد در زمان تصویب این آیین نامه را برعهده داشت، این تفسیر شرکت راهآهن را غلط و آییننامه مذکور را الزامآور معرفی کرده بود. شاهجویی؛ تأکید کرد: انتقال بهرهبرداری محور به محور ریلی و اجرای آن روی بعضی از محورها به صورت آزمایشی، میتواند راهکار مناسبی برای ورود اولیه بخش غیردولتی باشد و به صورت تدریجی در کل شبکه اعمال شود. همچنین با اجرای تدریجی این راهکار، ریسک عدم موفقیت بسیار پایین خواهد آمد و به سرعت شاهد افزایش بهرهوری در شبکه ریلی کشور خواهیم بود. وی با اشاره به شعار دولت سیزدهم بهعنوان دولتیمردمی یادآور شد: به هر حال در دولت جدید امید میرود که تحقق مردمیسازی در شبکه ریلی کشور، به صورت درست و مطابق با نص صریح قانون در دستور کار قرار گیرد. شبکه ریلی کشور یکی از مهمترین نقطههای ورود مردم به متن اقتصاد است که در نهایت میتواند به پویایی و بالندگی اقتصاد این صنعت و در نتیجه شکوفا شدن دیگر ارکان اقتصاد کشور کمک کند. بدون تردید، یکی از مهمترین میراثهایی که میتواند از این دولت به یادگار باقی بماند، مردمی کردن راهآهنی است که در طول ۱۰۰ سال گذشته، با استفاده از سرمایههای عمومی کشور ساخته شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.