هیات رییسه شورای شهر اصولگرا باقی ماند

هیات رییسه شورای شهر اصولگرا باقی ماند انتخابات هیأت رییسه شورای شهر انجام شد و هیأت رییسه در دست اصولگرایان ماند. به گزارش ایسنا، در دویست‌وهفتادوهشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران، هیأت رییسه سال چهارم شورای چهارم شهر تهران شامل انتخاب رییس، نایب‌رییس، سخنگو و منشی‌‌ها انجام شد که بر این اساس، مهدی‌چمران با ۱۶ […]

هیات رییسه شورای شهر اصولگرا باقی ماند

انتخابات هیأت رییسه شورای شهر انجام شد و هیأت رییسه در دست اصولگرایان ماند.

به گزارش ایسنا، در دویست‌وهفتادوهشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران، هیأت رییسه سال چهارم شورای چهارم شهر تهران شامل انتخاب رییس، نایب‌رییس، سخنگو و منشی‌‌ها انجام شد که بر این اساس، مهدی‌چمران با ۱۶ رأی توانست در سومین سال متوالی به صندلی ریاست شورا تکیه بزند. همچنین مرتضی‌طلایی توانست با کسب ۱۷ رأی گوی رقابت را از احمد حکیمی‌پور و حافظی برباید و همچنین محسن پیرهادی و ابوالفضل قناعتی با ۱۷ و ۱۸ رأی توانستند همچنان در جایگاه منشی برای دومین سال پیاپی بمانند.

رضاتقی‌پور نیز با کسب ۱۶ رأی توانست مجدداً سخنگوی شورای شهر شود.

رییس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران نیز با اشاره به انداختن رأی اصولگرایان به صندوق اصلاح‌طلبان در انتخابات رییس شورا، گفت: برنده این انتخابات اصلاح‌طلبان هستند.

محمدمهدی‌تندگویان در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران که هیأت رییسه جدید شورا انتخاب شد، گفت: من به عنوان رییس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورا عنوان می‌کنم که برنده انتخابات ما هستیم چرا که ما اصلاح‌طلبان ۱۳ نفر هستیم اما مسجدجامعی به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان ۱۴ رأی آورد و یک رأی از جناح رقیب اخذ کردیم.

وی با بیان این‌که رأی سفید انداخته شده در صندوق برای انتخاب ریاست شورا نشان داد که افراد به مدیریت چمران اعتراض دارند، افزود: مطمئن هستیم که رأی چهاردهم به مسجدجامعی از طیف ورزشکاران شورا نبود، چرا که ما با ورزشکاران صحبتی در خصوص انداختن رأی‌شان در سبد اصلاح‌طلبان نداشتیم.

تندگویان ضمن واکنش به جریانات توهینی به ورزشکاران شورا، گفت: من این جریان را قبول ندارم و معتقدم که حداقل باید بین ورزشکاران خوب و بد قائل شد.

وی با بیان این‌که علی‌رغم این‌که فراکسیون اصلاح‌طلبان ۱۳ عضو داشت و انسجام خود را در این انتخابات حفظ کردیم، عنوان کرد: توانستیم یک رأی اصولگرایان را نیز به نفع خود وارد صندوق اصلاح‌طلبی کنیم.

تندگویان با بیان این‌که عملاً در ۶-۷ ماه باقی‌مانده برای انجام کارهای اجرایی نمی‌توانیم در عملکرد شورا و شهرداری تفاوتی ایجاد کنیم، افزود: رأی سفید در صندوق رییس شورا به معنای این است که نمی‌خواهیم چمران رییس باشد و اخذ یک رأی از اصولگرا‌ها برای ما پیروزی است و باید بگویم که برنده اخلاقی این انتخابات ما بودیم چرا که در چند روز اخیر اصولگرا‌ها سعی داشتند که جریانات پیش آمده در خصوص واگذاری‌ها را به اصلاح‌طلبان ربط دهند.

وی با اشاره به جمع‌آوری امضا از اعضا برای استارت خوردن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری در زمینه املاک، گفت: این طرح توسط اصلاح‌طلبان به شورا آورده شد و تمامی اصلاح‌طلبان این طرح را امضا کردند اما برخی از اعضای این طرح را امضا نکردند.

تندگویان در پاسخ به این سؤال که چه کسی از اصولگرایان رأی خود را به صندوق اصلاح‌طلبان انداخته است، اظهار کرد: باید خودشان بروند بررسی کنند که چه کسی رأیش را به جای چمران به مسجدجامعی داده است.

وی با بیان این‌که متأسفانه هر وقت جناح مقابل دچار مشکل می‌شود این موضوع را به اصلاح‌طلبان ربط می‌دهند، افزود: اصل موضوع مشخص است و باید با آن چه مسجدجامعی و چه چمران رییس باشد، برخورد شود.

تندگویان با بیان این‌که ما باید نسبت به بررسی آیین‌نامه‌های شهرداری در زمینه املاک و مستغلات وارد شویم، گفت: سازمان بازرسی کل کشور در طول روزهای اخیر واکنش رسمی نشان نداده است.

 

وی در پاسخ به این سؤال که کارشناس ارشد سازمان بازرسی کل کشور این موضوع واگذاری‌ها را تکذیب کرده، گفت: این کارشناس ارشد را نمی‌شناسیم و این فرد سخنگوی رسمی سازمان بازرسی کل کشور نیست و باید سازمان بازرسی در این خصوص اعلام موضع داشته باشد.