مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور بودجه وزارتخانه کفاف نگهداری راههای کشور را هم نمیدهد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، اعلام کرد: در طول سنوات گذشته آنطور که باید برای زیرساختهای حملونقل هزینه نشده و در حالحاضر بودجه وزارت راهوشهرسازی حتی کفاف نگهداری راههای کشور را هم نمیدهد. به گزارش […]
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور
بودجه وزارتخانه کفاف نگهداری راههای کشور را هم نمیدهد
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، اعلام کرد: در طول سنوات گذشته آنطور که باید برای زیرساختهای حملونقل هزینه نشده و در حالحاضر بودجه وزارت راهوشهرسازی حتی کفاف نگهداری راههای کشور را هم نمیدهد. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ اظهار کرد: برای زیرساختهای حملونقلی کشور هزینه زیادی انجام نمیدهیم. اما با توجه به توسعهای که در اطراف کشور در حال انجام است باید حتماً یک روش تأمین مالی جدیدی پیشبینی کنیم تا بتوانیم به اهدافی که از پیش تعیین کردهایم دست پیدا کنیم. وی افزود: البته مشکل تأمین منابع مالی مورد نیاز برای پروژههای حوزه حملونقل ارتباطی با امروز و دیروز الان ندارد و در تمام سنوات گذشته متناسب با نیاز نبوده است و حتی بودجه کل وزارت راهوشهرسازی برای نگهداری راههای کشور هم کافی نیست. خادمی؛ ادامه داد: در حالحاضر هر راهی در دنیا وجود دارد چهار تا شش درصد هزینه آن باید صرف هزینه نگهداری اش شود و این در حالی است که بودجه وزارت راه هم کفاف نگهدای راهها را نمیدهد بنابراین در پروژههای جادهای و ریلی نیازمند توجه بیشتری هستیم و باید منابع بیشتری اختصاص پیدا کند تا بتوانیم پروژهها را به مرحله اجرا و بهرهبرداری برسانیم. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، گفت: هماکنون برای حدود ۱۰ هزار کیلومتر ریل که باید ساخته شود، طرح وجود دارد و در بخش آزادراهها نیز تقریباً به همین اندازه پروژه داریم. از سوی دیگر طول بزرگراهها باید به ۳۶ هزار کیلومتر برسد که هماکنون ۲۰ هزار کیلومتر بوده و حدود ۱۶ هزار کیلومتر باید بسازیم و در این میان اولویت اصلیُ اتصال و تکمیل شبکهها به ویژه در جاهایی است که حلقههای ناپیوسته داریم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.