روحا… عباسپور؛ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین مباحث مطرح شده در این کمیسیون درخصوص چالشهای موجود بازار خودرو و نامشخص بودن مصوبه مجلس برای واردات خودرو در حالی که وارد پنجمین ماه از سال ۱۴۰۱ شدهایم، گفت: در بحث خودرو، مردم نسبت به قیمت خودرو و کیفیت آن نگرانیهایی دارند […]
روحا… عباسپور؛ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین مباحث مطرح شده در این کمیسیون درخصوص چالشهای موجود بازار خودرو و نامشخص بودن مصوبه مجلس برای واردات خودرو در حالی که وارد پنجمین ماه از سال ۱۴۰۱ شدهایم، گفت: در بحث خودرو، مردم نسبت به قیمت خودرو و کیفیت آن نگرانیهایی دارند و مجلس ترجیحاً کمیسیون صنایع و معادن به این نتیجه رسید که به منظور ارتقای کیفیت خودرو و کاهش قیمت تمام شده، ضرورتاً باید خودروسازان داخلی کشور رقبایی را پیشروی خود داشته باشند. به گزارش مناقصهمزایده، روحا… عباسپور؛ افزود: در کمیسیون صنایع و معادن، بحث واردات خودرو را در بودجه سال ۱۴۰۱ با شرایطی مصوب کردیم که هم خودروی سواری و هم کِشنده ماشینهای کشاورزی و سنگین در زمینه راهسازی وارد شوند. عباسپور؛ در ادامه، گفت: شورای نگهبان مصوبات را تأیید و دولت هم موافقت خود را اعلام کرد و هیأت نظارت نیز علیرغم مخالفتهایش با مصوبات همراهی کرد؛ در حالحاضر آییننامه اجراییاش در هیأت دولت در حال نوشته شدن و محرمانه است؛ از وضعیت آییننامه داخلی چیزی اطلاع نداریم که این آییننامه به چه شکلی نوشته شده است. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اضافه کرد: باید مصوبات تصویب شود، دولت و وزیر صمت اعلام کردهاند برنامههایی برای ارتقای کیفیت و افزایش تولید در نظر دارند، اما تا زمانی که خودرو دو نرخی و ارزش پول ملی ما پایین باشد، مردم سرمایه و منابعشان را به خرید خودرو، ملک و ارز و… اختصاص میدهند و متأسفانه این وضعیت ادامه دارد. عباسپور؛ با اشاره به اینکه نیاز به خودرو در کشور سالانه ۵۰۰ خودرو است و شرایط فعلی بازار جوابگوی نیاز بازار نیست، گفت: واقعیت این است که افراد به خاطر اختلاف قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان در کارخانه و بازار ثبتنام میکنند و خودروسازها با هر کیفیتی خودرو را به مشتریان ارائه میدهند و آنها نیز میخرند. وی درباره اینکه آیا مجدداً در قالب آییننامه دولت، واردات خودرو باز هم در اختیار خودروسازها قرار میگیرد یا خیر، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با این موضوع مخالف است برای این که اگر واردات انحصاری در اختیار خودروسازان مخصوصاً دو خودروساز قرار گیرد، انتظار و هدفی که قانونگذار از واردات خودرو دارد، برآورده نمیشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.