لزوم نصب دور‌بین‌های پلاکخوان در جایگاه‌های سی‌ان‌جی کشور جهت حفظ ایمنی

عضو انجمن سی‌ان‌جی کشور عنوان کرد لزوم نصب دور‌بین‌های پلاکخوان در جایگاه‌های سی‌ان‌جی کشور جهت حفظ ایمنی عضو انجمن سی‌ان‌جی کشور، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید برای اجرای طرح هوشمندسازی جایگاه‌های سی‌ان‌جی، هماهنگ شوند. به گزارش مناقصه‌مزایده، رضا نیکزاد؛ افزود: طبق مصوبه‌ای در تاریخ ۱۵ اسفند سال ۹۷ از سوی هیأت وزیران، وزارتخانه‌های نفت، کشور و […]

عضو انجمن سی‌ان‌جی کشور عنوان کرد

لزوم نصب دور‌بین‌های پلاکخوان در جایگاه‌های سی‌ان‌جی کشور جهت حفظ ایمنی

عضو انجمن سی‌ان‌جی کشور، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید برای اجرای طرح هوشمندسازی جایگاه‌های سی‌ان‌جی، هماهنگ شوند. به گزارش مناقصه‌مزایده، رضا نیکزاد؛ افزود: طبق مصوبه‌ای در تاریخ ۱۵ اسفند سال ۹۷ از سوی هیأت وزیران، وزارتخانه‌های نفت، کشور و صمت، موظف به هوشمندسازی جایگاه‌های سوخت و بالا بردن ضریب ایمنی آن‌ها شدند که مهلت اجرای آن مصوبه، تا یکم دی‌ماه سال ۹۸ بود، اما متأسفانه هنوز اجرایی نشده است. وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین چالش صنعت سی‌ان‌جی کشور، تعیین وضعیت نشدن خودرو‌های دوگانه‌سوز است، گفت: طبق مصوبه مذکور، وزارت صمت وظیفه داشت، خودرو‌های دوگانه‌سوز کارخانه‌ای و تبدیلی کارگاهی را جهت تبدیل وضعیت کارت‌های سوخت آن‌ها به پلیس راهور اعلام کند و از طرفی سازمان ملی استاندارد نیز پس بازرسی از این خودروها، تعیین‌تکلیف مخازن و ایمنی آن‌ها را انجام دهد که در این موارد نیز، اقدامی صورت نگرفته است. عضو انجمن سی‌ان‌جی، در ادامه بیان کرد: طبق مصوبه هیأت وزیران، پلیس راهور نیز باید طی مدت شش ماه، براساس اطلاعات دریافتی از وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد، نسبت به تعویض کارت‌های سوخت خودرو‌ها اقدام می‌کرد. همچنین مشخصات خودرو‌های دوگانه‌سوز باید در شناسنامه آن‌ها نیز درج می‌شد. وی ادامه داد: موضوع مهم دیگری که در مصوبه هیأت وزیران بر آن تأکید شده بود، مربوط به برقراری ارتباط میان سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) زیر نظر وزارت کشور با سامانه اطلاعات جامع خودرو‌های گازسوز کشور زیر نظر وزارت صمت است که این ارتباط می‌توانست سبب جلوگیری از سوختگیری برای خودرو‌های فاقد صلاحیت فنی شود. نیکزاد؛ با تأکید بر این که وزارت نفت تلاش‌هایی را درخصوص اجرای مصوبه هیأت وزیران انجام داده، اما به علت ناهماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی، اقدامات عملی صورت نگرفته، گفت: مهم‌ترین کاری که وزارت نفت طبق مصوبه هیأت وزیران باید انجام می‌داد، ایجاد هماهنگی بین دو سامانه مذکور است. عضو انجمن سی‌ان‌جی کشور، اضافه کرد: این وزارتخانه باید سامانه‌ای شامل یک دوربین پلاک‌خوان را پیش‌بینی می‌کرد که این سامانه نیز، پس از دریافت اطلاعات یک خودرو از سامانه سیمفا، در صورت ایمن نبودن خودرو، مانع از سوختگیری آن شود.