رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق بازرگانی؛ مشکل جذب نیروی انسانی سازمان بنادر را حل کنيد رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: ضرورت دارد، مجلس و دولت مشکل جذب نیروی انسانی سازمان بنادر را حل کنند. به گزارش مناقصهمزایده از به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سیدعلی […]
رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق بازرگانی؛
مشکل جذب نیروی انسانی سازمان بنادر را حل کنيد
رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: ضرورت دارد، مجلس و دولت مشکل جذب نیروی انسانی سازمان بنادر را حل کنند. به گزارش مناقصهمزایده از به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سیدعلی حسینی؛ افزود: در تمامی کشورهای دنیا، دستگاههای اجرایی خاص که نوع فعالیت متفاوتی از سایر دستگاهها دارند از قوانین خاص برخوردار هستند و در حوزه جذب نیروی انسانی با فرآیند متفاوتی عمل میکنند، بنابراين سازمان بنادر یک دستگاه کاملاً تخصصی با قوانین خاص خود است که در گذشته براساس آییننامه مالی و معاملاتی خود فعالیت کرده، اما در گذر زمان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری شده است. وی ادامه داد: در حوزه تأمین نیروی انسانی در حوزه دریایی با مشکل جدی مواجه هستیم و متأسفانه دست سازمان بنادر و دریانوردی و شرکتهای کشتیرانی در زمینه جذب نیروی انسانی بسته است. رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: فعالیت در حوزه دریایی و بندری همانند سایر مشاغل نیست و نیروی انسانی باید به صورت عملیاتی و میدانی عمل کند که این مسأله سختی کار را چند برابر میکند؛ به طور مثال دریانوردان چندین ماه از خانواده خود دور و روی دریا هستند و هیچ اتفاقی از این سختتر نیست. حسینی؛ افزود: میزان سختی مشاغلی نظیر دریانوردی تا حدی است که بسیاری از افراد علیرغم حقوق و مزایای بالا و پذیرفتن در آزمونهای مربوطه حاضر به فعالیت در این حوزه نمیشوند، بنابراین نباید جذب نیروی انسانی در حوزه دریایی و بندری برای سازمان بنادر و دریانوردی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری شود چرا که این روند کار را بسیار سخت میکند و جذب نیرو را برای این سازمان با محدودیتهای جدی مواجه خواهد کرد. وی با تأکید بر اینکه به منظور پیشبرد مطلوب فعالیتها در حوزه دریایی و بندری نیازمند نیروی انسانی هستیم، گفت: نباید با محدود کردن سازمان بنادر، به مشکلات حوزه دریایی و بندری کشور اضافه کرد و با مانع تراشی صنعت دریایی کشور را به مخاطره انداخت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.