رئیس انجمن خودرو و نیرومحرکه استان آذربایجانشرقی، در نشست صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی با معاون صنایع عمومی وزارت صمت با نقد سیاستهای مرکز در مورد استان، اظهار کرد: تا کی قرار است خودروهای ایرانخودرو تبریز با تریلی منتقل شده و ما تنها پیچهای آن را ببندیم. به گزارش مناقصهمزایده، رضا پاشایی؛ افزود: اگر موافق […]
رئیس انجمن خودرو و نیرومحرکه استان آذربایجانشرقی، در نشست صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی با معاون صنایع عمومی وزارت صمت با نقد سیاستهای مرکز در مورد استان، اظهار کرد: تا کی قرار است خودروهای ایرانخودرو تبریز با تریلی منتقل شده و ما تنها پیچهای آن را ببندیم. به گزارش مناقصهمزایده، رضا پاشایی؛ افزود: اگر موافق تولید خودرو در استان نیستید هر جایی دوست دارید ببرید و یا اینکه اجازه ایجاد کل خط تولید به آذربایجان داده شود. اینجا صنایع مادر توانمندی وجود دارد و قطعهسازان در کنار کارخانههای ماشینسازی و تراکتورسازی میتوانند از پس این امر برآیند. رئیس انجمن خودرو و نیرومحرکه استان آذربایجانشرقی، ادامه داد: ما در تبریز توانایی زیادی داریم و گیربکس خودروی سورن را تولید کردیم و خط آماده بود و اما دو سال است که پلمب شده و گفتند باید به قزوین برود. شرکت ایدم هم موتور آیسان را تولید کرد اما خط تولید آن را توقیف کردند. پاشایی؛ اضافه کرد: قراردادهای یک طرفه خودروسازان مرکز، کمر قطعهسازان را شکسته است. قراردادها کاملاً به نفع خودروسازهاست و قطعات در موعد مقرر تحویل داده میشود ولی حقالزحمه بسیار دیر و با شرایط خاص به آنها بازگردانده میشود. یونس اکبرپورپایدار؛ عضو هیأت مدیره انجمن سازندگان ماشین، قطعه و خودروی استان آذربایجانشرقی نیز، با بیان اینکه صنعت قطعهسازی حال و روز خوشی ندارد، گفت: ماشینآلات صنایع فرسوده هستند، اگر اقدامی نشود باعث افزایش قیمت و کاهش کیفیت کالاها خواهد شد. وی ادامه داد: تعرفههای جدید نیز وضعیت را دشوارتر کرد. صنایع به سرمایهگذاری و حمایت نیاز دارند و اگر این اتفاق رخ ندهد با مشکل مواجه خواهند شد. اکبرپورپایدار؛ با اشاره به قابلیتهای بالای قطعهسازان استان، متذکر شد: ما نیاز به تغییر ناوگان فرسوده کشور داریم. ناوگان حملونقل ما بهازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۸۰ تا ۹۰ لیتر گازوئیل مصرف میکند در حالی که سیستم حملونقل جدید در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲۵ تا ۳۷ لیتر بنزین مصرف میکند. با این بیبرنامگی و استراتژی غلط، سرمایههای کشور را به دور میریزیم. وی همچنین از سامانه جامع تجارت انتقاد کرد و افزود: ما در این سامانه ثبتنام کردیم و منتظر شناسه هستیم که سه تا چهار هفته طول میکشد ولی بسیاری از واحدها را در این حین به تعزیرات معرفی کردند به این دلیل که در سامانه قیمتگذاری نکردهایم. درحالی که تا شناسه صادر نشود امکان درج قیمت نیست.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.