برگزاری مناقصات در سطح استانی به جای ملی

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر خواستار شد برگزاری مناقصات در سطح استانی به جای ملی شهره حقی- اقبال‌محمدیان گفت: تقاضا داریم که مناقصات شرکت‌های نفتی به جای برگزاری در سطح ملی، در سطح استانی برگزار شوند. یا در صورت برگزاری این مناقصات در تهران فقط پیمانکاران خوزستانی مشارکت داده شوند. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، نماینده […]

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر خواستار شد

برگزاری مناقصات در سطح استانی به جای ملی

شهره حقی- اقبال‌محمدیان گفت: تقاضا داریم که مناقصات شرکت‌های نفتی به جای برگزاری در سطح ملی، در سطح استانی برگزار شوند. یا در صورت برگزاری این مناقصات در تهران فقط پیمانکاران خوزستانی مشارکت داده شوند.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان که با حضور وزیر نفت برگزار شد، اظهار‌ کرد: یکی از اصلی‌‌ترین معضلات خوزستان بحث بیکاری نسل جوان است.

وی خطاب به وزیر نفت افزود: تقاضا داریم که مناقصات را به جای این‌که در سطح ملی برگزار شوند در سطح استانی برگزار کنید و یا این‌که اگر باید در سطح ملی برگزار شوند یک اولویتی برای پیمانکاران خوزستانی در نظر بگیرید.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه ‌داد: شرکت‌هایی که کارهای پیمانکاری نفت را در استان خوزستان بر عهده گرفته‌اند تمامی نیروهای خود را از مهندس گرفته تا حتی کارگران خدماتی را از بیرون استان جذب کردند.

محمدیان اضافه ‌کرد: انتقال دفاتر نفت، گاز و پتروشیمی به استان خوزستان یکی از درخواست‌های ما از وزارت نفت است.

وی خطاب به وزیر نفت عنوان ‌کرد: از جنابعالی بابت انتقال شرکت مارون به شهرستان رامهرمز که بیش از ۵۳۰ حلقه چاه دارد، تشکر می‌کنم. تقاضا داریم که قفل عدم جذب نیروهای بومی با کلید در دست شما باز شود.

همایون‌یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این‌که سرمایه‌گذاری در خوزستان متضمن آینده بهتری برای کشور است، گفت: در صورت عدم توجه به نابسامانی‌های موجود در استان این نابسامانی‌‌ها در آینده به عنوان تهدیدی جدی گریبانگیر کشور خواهد شد.

یوسفی اظهار کرد: اقتصاد خوزستان از سال‌های گذشته مبتنی بر نفت بوده است اما اکنون عدم پاسخگویی صنایع نفتی خوزستان به معیشت مردم را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: سهم سفره مردم از پروژه‌های بزرگ نفتی در استان بسیار کم است که انتظار می‌رود با تمهیدات ویژه این سهم پربارتر شود.

 یوسفی خواستار تشکیل کمیته پشتیبانی صنایع نفت خوزستان در وزارت نفت شد و خاطرنشان‌ کرد: با توجه به طولانی بودن خطوط و لوله‌های نفت در استان به نظر می‌رسد باید واحدهای بهره‌برداری در نزدیک مناطق نفتی احداث شود تا هم امنیت بیش‌تری را تضمین کند و هم اقتصاد مردم را رونق ببخشد.

 وی همچنین از وزیر نفت خواستار تدوین طرح جامع برای آینده صنعت نفت استان، تعیین تکلیف وضعیت استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، اجرای پروژه‌های پژوهشی در دانشگاه‌های استان، راه‌اندازی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و حمایت از تیم‌های فوتبال استان شد.

همچنین قاسم‌ساعدی، نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار ‌کرد: خوزستان در دولت‌های گذشته همواره در عرصه‌های مختلف نظام حضور یافته است اما اکنون که تنها ۹ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، هنوز هیچ اقداماتی که برای مردم محسوس باشد انجام نشده است.

وی تصریح‌ کرد: عدم جذب نیروهای بومی توسط شرکت‌های نفتی غرب کارون توجیه‌پذیر نیست و تخریب محیط‌زیست تنها اثر این شرکت‌ها به منطقه بوده است. باید در گزارشات مختلف واقعیات منعکس شوند و محیط‌زیست باید واقعیت‌ها را منعکس و پرونده‌های حقوقی چندین ساله علیه شرکت‌های نفتی را منتشر کند.

 

 ساعدی با بیان این‌که باید از آه مردم ترسید، عنوان ‌کرد: مردم هویزه و دشت آزادگان از محروم‌‌ترین مردم کشور محسوب می‌شوند، بنابراین خوزستان و به ویژه این دو شهرستان و مناطق غرب کارون را جدی بگیرید.