عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: قیمت تمام شده خودروهای داخلی بحث جدی جامعه است و اینکه قیمتگذاری براساس هر مدلی که انجام شود، باید قابل رقابت با معیارهای جهانی باشد. به گزارش خبرخودرو، رضا تقیپورانوری؛ با بیان اینکه حرکت خودروسازان در مسیر کاهش هزینه اگر منطبق بر یک برنامه و […]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: قیمت تمام شده خودروهای داخلی بحث جدی جامعه است و اینکه قیمتگذاری براساس هر مدلی که انجام شود، باید قابل رقابت با معیارهای جهانی باشد. به گزارش خبرخودرو، رضا تقیپورانوری؛ با بیان اینکه حرکت خودروسازان در مسیر کاهش هزینه اگر منطبق بر یک برنامه و مدل مشخص باشد از راهکارهای پویایی و احیای صنعت است، اظهار داشت: قیمت تمام شده خودروهای داخلی بحث جدی جامعه است و اینکه قیمتگذاری براساس هر مدلی که انجام شود باید قابل رقابت با معیارهای جهانی باشد. وی افزود: خودروسازان داخلی، نیازمند این خانه تکانی هستند تا بهای تمام شده تولید را با توجه به امتیازاتی که در اختیار دارند از جمله انرژی ارزان و نیروی کار ارزان به بهایی کمتر از خودروهای مشابه خارجی برسانند که اساساً فلسفه وجودی خودروسازان داخلی، تولید و عرضه محصولات با قیمتی کمتر از قیمت خودروهای جهانی و وارداتی است. نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، گفت: اینکه بگوییم تولید داخلی داریم اما قیمتها نهایتاً بالاتر از معیارهای جهانی و منطقهای باشد، فلسفه وجودی تولید داخل دچار خدشه میشود. تقیپورانوری؛ با تأکید مجدد بر اینکه کاهش قیمت تمامشده تولید میبایست مبتنی بر یک مدل و برنامه مشخص باشد، تصریح کرد: اگر از باب مسؤولیت اجتماعی و یا سایر مسائل، هزینههای ضروری تولید را حذف نماییم، نوعی بیبرنامگی اتفاق افتاده اما اگر کاهش قیمت براساس یک برنامه و مدل مشخص باشد، مثبت ارزیابی میشود. وی درخصوص افزایش بهرهوری و سودآوری در زنجیره تأمین، خرید قطعه را بسیار حائزاهمیت دانست و گفت: قیمت قطعه از جمله موضوعاتی است که وزن بالایی در قیمت تمام شده خودرو دارد. قیمت تمام شده یک محصول به طور قطع بسیار متأثر از قطعات منفصله و سایر قطعات بهکار رفته در ساخت یک محصول است که وزارت صمت نیز چندی پیش از برنامه این وزارتخانه در این باره خبر داد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از بحث تأمین مالی زنجیره تأمین و به تعبیری مهندسی ارزش بهعنوان گام مهم دیگری در راستای کاهش قیمت تمام شده خودروهای داخلی نام برد و ادامه داد: حذف اتفاقی و غیرهدفمند برخی از هزینهها بدون پیروی از یک مدل و برنامه مشخص، هدف کاهش قیمت تمام شده را محقق نخواهد کرد. تقیپورانوری؛ همچنین به مبحث مسؤولیت اجتماعی خودروسازان اشاره کرد که اجرای آن میبایست مطابق با نظر هیأت مدیره و براساس یک برنامه و مدل مشخص باشد و در غیر این صورت ممکن است، موجب ورود آسیب به این صنعت شود و در ادامه بهرهوری را نیز از مسائل مؤثر در جذب مشتری عنوان کرد و افزود: توجه به بهرهوری در CRM و خدمات مشتریان در نهایت به رضایتمندی مشتریان منتهی میشود که برای ورود به عرصه رقابت با خودروسازان خارجی و نفوذ به بازارهای منطقهای ضروری است. وی در پاسخ به این پرسش که سودآوری خرید قطعه برای خودروسازان با رعایت چه نکاتی امکانپذیر است و پیشنهاد شما برای افزایش بهرهوری، سودآوری و کنترل هزینهها در این بخش پیروی از کدام مدل است، اذعان داشت: اعمال استانداردها و برخی چارچوبها در قطعات ورودی به خطوط تولید خودروسازان از نکاتی است که در کیفیت محصول نهایی مؤثر است. همچنین تأمین مالی زنجیره تأمین در جهت کاهش هزینهها و ایجاد رقابت و ورود به بازار صادرات قطعه نیز یکی از راهکارهاست. این نماینده مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد رقابت با اتکاء بر نیروی کار داخلی و ظرفیتهای داخلی که نیازمند تعیین و تعریف استانداردها از سوی وزارت صمت به عنوان نهاد صادرکننده مجوزها و تنظیمکننده مقررات، اجراء و نظارت بر اجراست، زمینه حضور قطعهسازان داخلی در بازار رقابتی را فراهم میسازد که نتیجه آن ارتقای کیفیت خودروهای داخلی خواهد بود، راهی که کشورهایی نظیر تایوان و ترکیه طی کردهاند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.