بسیاری از مردم فکر میکنند که خودروهای برقی کیفیت بالاتری نسبت به خودروهای گازسوز دارند و آلایندگی آنها صفر است که باعث میشود آنها برای محیطزیست بسیار بهتر باشند. اما دو مطالعه نشان داده است که خودروهای الکتریکی مشکلات کیفی بیشتری نسبت به خودروهای گازسوز دارند و برای محیطزیست بهتر نیستند. به گزارش مناقصهمزایده، […]
بسیاری از مردم فکر میکنند که خودروهای برقی کیفیت بالاتری نسبت به خودروهای گازسوز دارند و آلایندگی آنها صفر است که باعث میشود آنها برای محیطزیست بسیار بهتر باشند. اما دو مطالعه نشان داده است که خودروهای الکتریکی مشکلات کیفی بیشتری نسبت به خودروهای گازسوز دارند و برای محیطزیست بهتر نیستند. به گزارش مناقصهمزایده، شرکت JD Power مطالعه سالانه کیفیت اولیه ایالات متحده در ۳۶ سال گذشته را تهیه کرده است که کیفیت خودروهای جدید را براساس نظر مالکان اندازهگیری کرده است. آخرین مطالعه که تسلا را برای اولینبار در محاسبات صنعتی خود گنجانده، نشان داد که خودروهای باطری (EVs) و خودروهای هیبریدی پلاگین دارای مشکلات کیفی بیشتری نسبت به خودروهای گازسوز هستند. محققان به طور خاص تأکید کردهاند که اگرچه این خودروها توسط تنظیمکنندهها بهعنوان «خودروهای بدون آلایندگی» تلقی میشوند، اما خودروهای الکتریکی خودروهایی با آلایندگی صفر نیستند. شارژ خودروی برقی تقاضا برای برق را افزایش میدهد و منابع تجدیدپذیر تنها ۲۰ درصد برق مورد نیاز کشور را تأمین میکنند. با وجود میلیاردها دلار یارانه انرژی سبز، ۸۰ درصد باقیمانده انرژی مورد نیاز، از سوختهای فسیلی مانند زغالسنگ و گاز طبیعی تولید میشوند. براساس گزارش American Economic Review، مقایسه یک خودروی بنزینی و یک خودروی برقی در واقع مقایسه سوختن بنزین یا مخلوطی از زغالسنگ و گاز طبیعی برای به حرکت درآوردن خودرو است.
باتریها باعث آلودگی میشوند
مطالعه NBER همه دلایلی را که چرا وسایل نقلیه الکتریکی برای محیطزیست بدتر از خودروهای گازسوز هستند را پوشش نمیدهد. بهعنوان مثال، امروزه بیشتر خودروهای الکتریکی از باتریهای لیتیوم یونی تغذیه میکنند. به دلیل یارانههای بزرگ دولتی، چین بر تولید جهانی باتریهای لیتیوم یونی و مواد اولیه آنها، به ویژه گرافیت، تسلط دارد. مشخص است که تولید گرافیت در چین به آلودگی قابلتوجهی در این کشور منجر شده است. گزارش بلومبرگ نشان میدهد که آلودگی میتواند «از گردوغبار گرافیت موجود در هوا باشد که باعث آسیب میشود، چه استنشاق شود و چه در زیر باران به زمین بیفتد. آلودگی بیشتر ناشی از اسید هیدروکلریک مورد استفاده برای پردازش گرافیت استخراج شده به شکل قابل استفاده است. استان شاندونگ چین که مسؤول ۱۰ درصد عرضه جهانی گرافیت است، مجبور به تعلیق بخشی از ظرفیت تولید خود شده است. اما تقاضای فزاینده در غرب برای این خودروها به این معنی است که اینگونه درخواستها فقط موقتی خواهد بود. یک خودروی الکتریکی معمولی به ۱۱۰ پوند گرافیت و یک خودروی هیبریدی حدود ۲۲ پوند نیاز دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.