ایمن‌سازی جایگاه‌های سی‌ان‌اجی در گروی هوشمندسازی

عضو انجمن سی‌ان‌جی کشور مطرح کرد ایمن‌سازی جایگاه‌های سی‌ان‌اجی در گروی هوشمندسازی عضو انجمن سی‌ان‌جی کشور، گفت: هوشمندسازی جایگاه‌های ­‌سی‌ان‌جی موجب ایمن‌سازی­ فرآیند سوخت و کاهش انفجار‌ها می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، مرتضی رجبی؛ با بیان اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، جایگاه‌داران سی‌ان‌جی را موظف به رؤیت مخازن خودرو‌ها پیش از سوخت‌گیری کرده، گفت: مخازن […]

عضو انجمن سی‌ان‌جی کشور مطرح کرد

ایمن‌سازی جایگاه‌های سی‌ان‌اجی در گروی هوشمندسازی

عضو انجمن سی‌ان‌جی کشور، گفت: هوشمندسازی جایگاه‌های ­‌سی‌ان‌جی موجب ایمن‌سازی­ فرآیند سوخت و کاهش انفجار‌ها می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، مرتضی رجبی؛ با بیان اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، جایگاه‌داران سی‌ان‌جی را موظف به رؤیت مخازن خودرو‌ها پیش از سوخت‌گیری کرده، گفت: مخازن بسیاری از خودرو‌ها به دلیل نوع طراحی و جای‌گیری مخزن در آن‌ها، قابل مشاهده نیست. عمده خودرو‌هایی که در جایگاه‌های سی‌ان‌جی منفجر می‌شوند، وانت هستند که اکثر آن‌ها، مخازن غیرقابل رؤیت دارند. وی افزود: بسیاری از وانت‌ها نیز با بار وارد جایگاه می‌شوند و بازدید چشمی از مخزن آن‌ها ممکن نیست و نمی‌توان متوجه شد که برچسب معاینه فنی روی آن وجود دارد یا خیر. درخصوص خودرو‌های شخصی نیز، این مشکل دیده می‌شود که در صندوق آن‌ها بار وجود دارد و مخزن قابل مشاهده نیست. عضو انجمن سی‌ان‌جی کشور، با تأکید بر این که امکان ایجاد درگیری میان کارکنان جایگاه با مالکان خودرو‌ها در پی درخواست تخلیه بار یا سرنشینان خودرو جهت رؤیت مخازن و حصول اطمینان از وجود برچسب معاینه‌فنی روی آن‌ها وجود دارد، گفت: بسیاری از مالکان نیز، مخزن خودرو‌های خود را به علت بالا بودن هزینه نصب رسمی، به صورت دستی نصب کرده‌اند که ممانعت از سوخت‌گیری آن‌ها، سبب درگیری می‌شود. وی در پایان، بیان کرد: راهکار رفع این مشکلات و جلوگیری قطعی از سوخت‌گیری خودرو‌های ناایمن در جایگاه‌های سی‌ان‌جی، هوشمندسازی این جایگاه‌هاست؛ اگر به دوربین‌های پلاک خوان متصل به سامانه معاینه فنی مجهز شوند، سامانه هوشمند به طور خودکار به خودرویی که معاینه فنی ندارد یا مخزن دستی نصب کرده‌اند، اجازه سوختگیری نخواهد داد و انفجار در جایگاه‌های سی‌ان‌جی، کاهش می‌یابد.