مدیرکل دفتر تجاریسازی و امور تشکلهای وزارت راهوشهرسازی مطرح کرد افزایش ترانزیت ریلی در گروی واردات لکوموتیو و واگن باری مدیرکل دفتر تجاریسازی و امور تشکلهای وزارت راهوشهرسازی، از دو محدودیت ناوگان ریلی برای افزایش میزان ترانزیت از طریق این روش حملونقل یاد کرد و گفت: عدم امکان تردد واگنهای ایرانی در محدوده کشورهای CIS […]
مدیرکل دفتر تجاریسازی و امور تشکلهای وزارت راهوشهرسازی مطرح کرد
افزایش ترانزیت ریلی در گروی واردات لکوموتیو و واگن باری
مدیرکل دفتر تجاریسازی و امور تشکلهای وزارت راهوشهرسازی، از دو محدودیت ناوگان ریلی برای افزایش میزان ترانزیت از طریق این روش حملونقل یاد کرد و گفت: عدم امکان تردد واگنهای ایرانی در محدوده کشورهای CIS و کافی نبودن تعداد لکوموتیوهای فعال برای حمل کالای ترانزیتی ایجاب میکند برای تأمین آن هم از طریق تولید داخل و هم از طریق واردات اقدام کنیم. به گزارش مناقصهمزایده، امین ترفع؛ با اشاره به اینکه میزان ترانزیت ریلی کشور در سال گذشته به ۱٫۹ میلیون تن رسید، افزود: برای سالجاری ۲۰ میلیون تن ترانزیت کالا در کشور هدفگذاری شده که با توجه به ظرفیتهای موجود ریل و جاده، برنامه ریزی شده تا چهار میلیون آن از طریق ریل و ۱۶ میلیون تن از طریق جاده جابهجا شود. ترفع؛ خاطرنشان کرد: هدفگذاری جذب ۲۰ میلیون تن کالای ترانزیتی از طریق شورایعالی ترابری به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده و براساس آن برنامهریزی برای انتقال چهار میلیون تن بار از طریق ناوگان حملونقل ریلی صورت گرفته است. مدیرکل دفتر تجاریسازی و امور تشکلهای وزارت راهوشهرسازی، ادامه داد: بر همین اساس، ظرفیت پایانههای ریلی برای ایفای نقش در افزایش ترانزیت در شورای ترابری تصویب شد که ملاک عمل شرکت راهآهن قرار گرفته است. ترفع؛ درباره حجم ترانزیت ریلی در سالجاری، گفت: با توجه به تأثیرپذیری مستقیم بخش عمدهای از عملکرد ترانزیت ریلی کشور از وضعیت تولید و قیمتهای جهانی بارهای فله، ضرورت دارد تا با استفاده از ابزارهای بازاریابی بینالمللی نسبت به جذب بارهای متنوع دیگر از مبادی گوناگون اقدام شود تا خللی در عملکرد ترانزیت ریلی ایجاد نشود. وی درباره ظرفیت ناوگان حملونقل ریلی و چالشهای پیشرو برای افزایش حجم ترانزیت ناوگان ریلی کشور را دارای دو محدودیت اصلی دانست و افزود: واگنهای ایرانی امکان تردد در محدوده کشورهای CIS را ندارند چرا که این منطقه فقط تردد واگنهایی را میپذیرد که براساس استانداردهای آنها ساخته شود، بنابراین در حالحاضر برای ترانزیت ریلی خصوصاً از منطقه CIS ، صرفا از واگنهای خارجی استفاده میشود. مدیرکل دفتر تجاریسازی و امور تشکلهای وزارت راهوشهرسازی، محدودیت دوم را تعداد لکوموتیوهای موجود اعلام کرد و گفت: عدم امکان تردد واگنهای ایرانی در محدوده کشورهای CIS و کافی نبودن تعداد لکوموتیوهای فعال برای حمل کالای ترانزیتی ایجاب میکند برای تأمین آن هم از طریق تولید داخل و هم از طریق واردات اقدام کنیم. لکوموتیوهای موجود برای حوزه بار داخلی و مسافر داخلی استفاده میشود و تعداد آنها برای ترانزیت باید افزایش یابد که شرکت راهآهن هم در حال تلاش است تا این توازن را بهگونهای برقرار کند تا با افزایش ترانزیت ریلی خللی در خدمترسانی در سایر بخشها ایجاد نشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.