معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، گفت: سهم بخش حملونقل در تولید ناخالص داخلی کشور ۹درصد است. به گزارش مناقصهمزایده، محمد تیموری؛ در نشست مشترک این سازمان با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: ۹ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور متعلق به بخش حملونقل است که بیش از ۹۰ درصد از […]
معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، گفت: سهم بخش حملونقل در تولید ناخالص داخلی کشور ۹درصد است. به گزارش مناقصهمزایده، محمد تیموری؛ در نشست مشترک این سازمان با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: ۹ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور متعلق به بخش حملونقل است که بیش از ۹۰ درصد از آن در بخش حملونقل جادهای کشور است. معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، در ادامه اظهار کرد: نگهداری ۲۲۱ هزار کیلومتر راه، ۳۶۴ هزار دستگاه پل، یکهزار و ۵۹ راهدارخانه و پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر روشنایی راهها، چهار هزار قرارداد بزرگ و ۲۰ هزار نیروی فعال، بخشی از توانمندیهای صنعت حملونقل جادهای کشور است.
جابهجایی بیش از ۹۰ درصد بار و مسافر
در ادامه داریوش امانی؛ معاون وزیر راهوشهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای، گفت: سازمان راهداری و حملونقل جادهای که مسؤولیت جابهجایی بیش از ۹۰ درصد بار و مسافر در کشور را به عهده دارد، با محدودیت بودجه ملی مواجه است. وی همچنین، خاطرنشان کرد: سال گذشته با تدابیر اتخاذ شده و مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون عمران و افزایش بخشی از درآمدهای سازمان، امکان ادامه فعالیت پروژههای کلان و ملی این سازمان فراهم شد.
فرسودگی ماشینآلات و کمبود اعتبارات از مهمترین مشکلات سازمان راهداری
در این نشست، رضا اکبری؛ معاون راهداری سازمان راهداری و حملونقل جادهای نیز، وجود نیروی کارشناسی توانمند و دادههای اطلاعاتی قابل اعتماد برای برنامهریزی فعالیتهای راهداری و حضور تیمهای عملیاتی در تمام نقاط کشور را از نقاط قوت حوزه راهداری کشور خواند و گفت: افزایش اضمحلال و کاهش کیفیت رویه آسفالتی راهها، استهلاک و فرسودگی ماشینآلات راهداری، مشکلات معیشتی و استخدامی نیروی انسانی راهداری کشور و کمبود اعتبارات از مهمترین مشکلات این بخش است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.