گردشگری و IT عمدهترین فعالیتهای درآمدزایی در جهان یک کارشناس فنآوری اطلاعات و ارتباطات گفت: گردشگری الکترونیک نقطه عطفی در حوزه گردشگری و فنآوری اطلاعات و ارتباطات است که هر دو پدیدهای از عمدهترین فعالیتهای درآمدزایی در جهان هستند. به گزارش ایسنا، مصطفیثابتی در نشست نقش فضای مجازی و شبکههای اجتماعی در صنعت گردشگری که […]
گردشگری و IT عمدهترین فعالیتهای درآمدزایی در جهان
یک کارشناس فنآوری اطلاعات و ارتباطات گفت: گردشگری الکترونیک نقطه عطفی در حوزه گردشگری و فنآوری اطلاعات و ارتباطات است که هر دو پدیدهای از عمدهترین فعالیتهای درآمدزایی در جهان هستند.
به گزارش ایسنا، مصطفیثابتی در نشست نقش فضای مجازی و شبکههای اجتماعی در صنعت گردشگری که به همت انجمن راهنمایان گردشگری خراسان برگزار شد اظهار کرد: فنآوری اطلاعات و ارتباطات و رابطهای میان آنها، پیشرفتهایی را در جهان ایجاد کرده است تا جایی که شبکههای اجتماعی میتواند فعالیتهای آموزشی، مسایل فرهنگی، اقتصادی، سلامت و گردشگری را تحت تأثیر خود قرار دهد.
وی گفت: گردشگری الکترونیکی نقطه عطفی در حوزه گردشگری و فنآوری اطلاعات است که هر دو پدیدهای از عمدهترین فعالیتهای درآمدزایی در جهان هستند. حوزه گردشگری به شاخههای مختلف گردشگری اقلیمی، تاریخی و فرهنگی تقسیم میشود.
کارشناس فنآوری اطلاعات و ارتباطات بیان کرد: شبکههای اجتماعی نخستین بار در سال ۱۹۵۴ توسط جانبارنز در نروژ تحت عنوان مقالهای در حوزه انسانشناسی اجتماعی مطرح شد، اما ما در حال حاضر شبکههای اجتماعی را تحت عنوان تلگرام، لاین، فیسبوک و… میشناسیم.
ثابتی گفت: ما از طریق شبکههای مختلفی چون اینستاگرام، تلگرام و… میتوانیم با مکانهای مختلف دنیا ارتباط برقرار کنیم. هر لحظه که بخواهیم مطلبی را بارگذاری کنیم و علایق خود را در این شبکهها با دیگران به اشتراک بگذاریم و در صورتی که شبکه تلگرام از تعداد کاربر قابل توجه برخوردار باشد از مزیت تبلیغات بهرهمند خواهیم شد. همچنین مزیت دیگر این شبکهها انتشار اخبار است که به وسیله شبکههای اجتماعی سرعت انتقال این اخبار بیشتر شده است.
وی افزود: مواردی چون مزاحمتهای سایبری، جعل، کلاهبرداری، اتلاف وقت در تلگرام، تعرض به حریم شخصی از جمله معایب شبکههای اجتماعی هستند، همچنین این شبکهها ارتباط چهره به چهره را کم میکنند و افراد ارتباطات جمعی خود را از دست میدهند.
کارشناس فنآوری اطلاعات و ارتباطات بیان کرد: وبلاگها و وبسایتها در نگاه اول هر دو مشابه هم هستند اما ساختار و کاربرد آنها کاملاً با یکدیگر متفاوت است و تفاوت اصلی آنها در این است که وبلاگها برای وب سایتها ایجاد میشوند و وبسایتها مکانهایی هستند که وبلاگها در آنها نوشته میشوند. بنابراین وبلاگ زیر مجموعه وبسایت است.
وی گفت: امکانات وبلاگها از شبکههای اجتماعی بیشتر است و در آن نویسنده به هر آدرسی میتواند وبلاگ ایجاد کند. همچنین سرعت بهروزرسانی آنها نیز قابل توجه است.
ثابتی بیان کرد: از جمله معایب وبلاگها این است که افراد هر نوع مطلبی را میتوانند در وبلاگها به اشتراک بگذارند اما در شبکههای اجتماعی اگر مطلب ناهنجاری وجود داشته باشد امکان بلاک یا حذف از لیست وجود دارد، در صورتی که در وبلاگها این مشکلات با فیلترشکن حل میشود.
کارشناس فنآوری اطلاعات و ارتباطات در خصوص مزایای وبسایتها اظهار کرد: وبسایتها قابلیت یک دفتر شبانهروزی، یک کارمند یا غرفهای در نمایشگاه بینالمللی هستند.
ثابتی درباره مدیریت محتوای وبسایتها بیان کرد: مدیریت محتوای وبسایتها به عنوان یکی دیگر از مزایای این مجموعه مطلبی است که باید به صورت هدفمند و بر اساس کسب و کار خود آنها را دنبال کنیم و ببینیم موتورهای جستجوگر چه کلمات کاربردی و کلیدی مد نظر دارند، زیرا کلمات کلیدی در محتوای وبسایتها بسیار مهم است.
کارشناس فنآوری اطلاعات و ارتباطات گفت: اجزای وبسایت شامل دامنه، فضای میزبانی، قالب گرافیکی و محتوا میشود. دامنهها پسوندهای متفاوتی دارند که در سالهای اخیر هر کشوری پسوند وبسایتها را با نام خود مشخص میکند، مثلاً پسوند ir متعلق به کشور ایران است و یا پسوند org به دانشگاهها و فضاهای آموزشی مرتبط میشود.
وی درباره فضاهای میزبانی اظهار کرد: فضاهای میزبانی مانند هارد عمل میکنند که دیتاها را نگهداری و فیلمها، عکسها و مطالب را در آن ذخیره میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.