سرمایه‌گذاری غدیر تأثیرگذار‌‌ترین شرکت به روی شاخص بورس

سرمایه‌گذاری غدیر تأثیرگذار‌‌ترین شرکت به روی شاخص بورس شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز با کاهش ۱۹۰ واحدی به رقم ۷۷ هزار و ۱۶۷ واحد رسید. به گزارش فارس، براساس این گزارش در این روز معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۳۷ واحد و فولاد […]

سرمایه‌گذاری غدیر تأثیرگذار‌‌ترین شرکت به روی شاخص بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز با کاهش ۱۹۰ واحدی به رقم ۷۷ هزار و ۱۶۷ واحد رسید.

به گزارش فارس، براساس این گزارش در این روز معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۳۷ واحد و فولاد مبارکه و ایران خودرو هریک به میزان ۱۸ واحد کاهش بالا‌‌ترین تأثیر را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت ملی صنایع مس ایران با ۱۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با ۱۰ واحد و پتروشیمی مبین با ۶ واحد افزایش، بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

گفتنی است، ارزش کل معاملات بورس تهران به کم‌تر از ۱۲۰ میلیارد تومان رسید که حاصل معامله بیش از ۵۰۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۳ هزار و ۲۸۲ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات این روز نماد معاملاتی شرکت‌های قند شیرین خراسان، اوراق مشارکت میدکو و حق تقدم خرید سهام بین‌المللی محصولات پارس متوقف و در مقابل نماد معاملاتی اوراق اجاره هواپیمایی ماهان بازگشایی شد. در عین حال بلوک ۶٫۷ درصدی «پترول» به قیمت پایه هر سهم ۱۴۳ تومان روی میز فروش بورس گذاشته شد که در نهایت از سوی یک شرکت حقوقی خریداری شده است.

 

در نماد سایپا نیز بازارگردان سهم اندکی بیش از ۱۵ میلیون سهم را میان کدهای درون گروهی در جریان بازار عادی کد به کد کرد. در صنعتی دریایی ایران اما کم‌تر از ۳۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان کد به کد شد.