رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور، گفت: سختگیریهای بی مورد در حوزه اسقاط موجب ناکارآمدی و تعطیلی مراکز،حضور دلالان در بازار واردات کامیونهای اروپایی و به تعویق افتادن اسقاط کامیونهای فرسوده شده است. به گزارش خبرخودرو، محمدحسین گودرزی؛ درخصوص افزایش هزینه اسقاط فرسوده و احتمال حذف شرط اسقاط بهازای واردات کامیون، اظهار […]
رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور، گفت: سختگیریهای بی مورد در حوزه اسقاط موجب ناکارآمدی و تعطیلی مراکز،حضور دلالان در بازار واردات کامیونهای اروپایی و به تعویق افتادن اسقاط کامیونهای فرسوده شده است. به گزارش خبرخودرو، محمدحسین گودرزی؛ درخصوص افزایش هزینه اسقاط فرسوده و احتمال حذف شرط اسقاط بهازای واردات کامیون، اظهار داشت: شرط اسقاط فرسوده بهازای واردات کامیون ممکن است برای مدتی حذف شود اما بعید است دولت چنین تصمیمی اتخاذ کند چراکه با حذف شرط اسقاط معضل بزرگی در این حوزه خواهیم داشت. وی افزود: هدف از واردات کامیون، خروج کامیونهای فرسوده است و اگر قرار باشد بهازای واردات، کامیون فرسودهای اسقاط نشود تبعات سنگینی گریبانگیر کشور خواهد شد. رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور، بیان کرد: متأسفانه دولت در ابتدای فرآیند نوسازی به دلیل عدم تجربه کافی صدور گواهی اسقاط را به پایان پلاکگذاری موکول کرد در صورتی که کامیونهای وارداتی باید پس از اسقاط فرسودهها و صدور گواهی اسقاط وارد کشور میشدند. گودرزی؛ عنوان کرد : با توجه به مشکلاتی که در رابطه با اسقاط کامیونهای فرسوده بهازای واردات کامیونهای تا سه سال ساخت به وجود آمده است مقرر شد؛ طبق روال سالهای گذشته ابتدا برگه اسقاط صادر سپس کامیون وارد کشور شود. وی یادآور شد: شنیدهها حاکی از آن است که حدود سه هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون وارد کشور شده و برای تعداد زیادی از آنها گواهی اسقاط صادر شده و آن دسته از کامیونهایی که هنوز مشکل اسقاط دارند، موقتاً هزینهای به صندوق دولت واریز کردند تا در آینده گواهی اسقاط برای آنها صادر شود. رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور، در پایان با بیان اینکه موانع حوزه اسقاط موجب به تعویق افتادن اسقاط کامیونهای فرسوده شده است، تصریح کرد: متأسفانه پلیس راهور به محض واردات کامیون با فشار بر مراکز اسقاط زمینهساز ناکارآمدی و تعطیلی مراکز شده و سختگیریهای بیمورد کار را از دست مراکز اسقاط خارج کرده و موجب حضور دلالان در بازار کامیونهای اروپایی شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.