سردار محمدحسین حمیدی؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، در یک برنامه تلویزیونی درباره تخلف اضافهبار، گفت: یکی از مواردی که پلیس راهور با آن برخورد میکند، تخلف اضافهبار است که هم به خودرو آسیب میزند و هم ایمنی آن را در حرکت پایین میآورد. به گزارش مناقصهمزایده، پلیس راهور تهران بزرگ، از برخورد با این […]
سردار محمدحسین حمیدی؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، در یک برنامه تلویزیونی درباره تخلف اضافهبار، گفت: یکی از مواردی که پلیس راهور با آن برخورد میکند، تخلف اضافهبار است که هم به خودرو آسیب میزند و هم ایمنی آن را در حرکت پایین میآورد. به گزارش مناقصهمزایده، پلیس راهور تهران بزرگ، از برخورد با این تخلف چشمپوشی نخواهد کرد. عموماً این تخلفات در حومه شهرها اتفاق میافتد و همکاران ما با این تخلف برخورد میکنند. حمیدی؛ افزود: در این زمینه دو نکته وجود دارد. مورد اول تخلف خود راننده است که نمره منفی برای او در پی خواهد داشت. مورد بعدی مربوط به شرکتی است که راننده برای آن کار میکند. این شرکتها زیرمجموعه شهرداریها و شهرداریها براساس قانون مکلف به ساماندهی بار و مسافر هستند. لذا عملکرد شرکتهایی که چنین تخلفاتی در آنها شایع است، نشاندهنده مدیریت ضعیف شرکت است. وی در ادامه، اظهار کرد: ما عملکرد خودروها و رانندههای آنان را جمع آوری و در کمیسیونی که بین ما، شهرداری و صنف مربوطه تشکیل میشود، بررسی میکنیم و به آن زمان میدهیم تا رفتار خود را اصلاح کنند. اگر این اتفاق نیفتد تعلیق فعالیت آن شرکت در دستور کار قرار خواهد گرفت. در سال گذشته با تخلف برخی شرکتها برخورد شد و حتی به صورت دو ماهه فعالیت آنها در حالت تعلیق قرار گرفت. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، از رانندگان خواست از قانون تمکین کنند و به مدیر خود درباره تخلف اضافه بار تذکر دهند و مطمئن باشند که پلیس از برخورد با این تخلفات چشمپوشی نخواهد کرد. حمیدی؛ درباره تخلفات سرعت گفت: طی چند ماه گذشته توقیف ساعتی هزاران دستگاه خودرو را که تخلفات مربوط به سرعت و حادثهساز در بیشتر حوزههای بزرگراهی داشتند، انجام شد همچنین علاوه بر اعمال قانون، جریمه و ثبت نمرات منفی در دستور کار همکاران من قرار گرفت. وی افزود: انجام این تخلفات موجب بروز حادثه هم برای شخص و هم برای سرنشینان و خودروهایی که هممسیر این خودرو هستند، میشود. همکاران ما پس از توقیف ساعتی این خودروها آنها را با نصب بنر متوقف میکنندو با این اقدام به دیگران نیز اخطار داده میشود که پلیس هیچگونه اغماضی در برخورد با تخلفات سرعت نخواهد داشت. حمیدی؛ ادامه داد: بازخوردی که از این گونه توقیفها داشتیم و اعزام به پارکینگ را به حداقل رساندیم، باعث افزایش بازدارندگی شده و بازخورد خوبی داشته است. وی گفت: در مدت اجرای این طرح تصادفات نیز در حوزه بزرگراهی کنترل شده بود و حوادث ما به حداقل رسید. این طرح همچنان نیز در دستور کار خواهد بود تا بتوانیم با اجرای هرچه بهتر ضوابط و مقررات و برخورد با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثهساز میشوند و برای خود و دیگران ایجاد ناامنی میکنند، حوزه ترافیک را با مشکلات کمتری مدیریت کنیم. حمیدی؛ افزود: خود رانندگانی که در این حوزه مشمول این برخوردها شدهاند، رضایت داشته و متنبه شدهاند.
تخلفات پلاک موتورسیکلت شوخیبردار نیست
وی در ادامه، با اشاره به طرح موتوریار گفت: از ابتدای اجرای طرح موتوریار، اگر رانندهای اصرار بر تخلف خود داشت، ما با استفاده از کفی موتورسیکلت وی را به سمت پارکینگ هدایت میکردیم و اگر از قانون تمکین میکرد، به پیشنهاد پلیس در طرح موتوریار شرکت داده میشد و ما اصراری بر جابجایی موتور وی به سمت کفی و پارکینگها نداشتیم. حمیدی؛ ادامه داد: یک تخلف که ما نمیتوانیم از آن بگذریم و بهعنوان تخلف ساعتی با آن کنار بیاییم، فقدان، مخدوشی و پوشش پلاک است. این مورد از حالت تخلف خارج و وارد حوزه جرائم میشود. متأسفانه بخشی از جرائم امنیتی و انتظامی به همین تخلفات مخدوشی و پوشش پلاک باز میگردد. وی افزود: این تخلف از حوزه موتوریار خارج میشود و با استفاده از کفی موتورسیکلتها به پارکینگ منتقل میشوند. در مدتی هم که این طرح با شدت بیشتری اجراء شد موتورسیکلتهای زیادی به پارکینگ منتقل شدند که برخی از این موتورها به لحاظ ظاهری دیگر از پارکینگ خارج نخواهند شد چراکه به نظر میرسد فاقد اصالت باشند، اسناد و مدارک مالکیتی نیز نداشته باشند و رسما از چرخه ترافیک خارج خواهند شد. حمیدی؛ تأکید کرد: تخلف پلاک شوخیبردار نیست و تخلفی است که پلیس در برخورد با آن اغماض نخواهد کرد. خواسته آحاد جامعه این است که مسائل امنیتی و انتظامی را جدیتر بگیریم؛ لذا از افرادی که از این وسیله استفاده میکنند، خواهش میکنیم که این مسائل را رعایت کنند و خود را ملزم به رعایت قانون بدانند. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: ما در گذشته در برخورد با تخلفات موتورسیکلتها آنها را به پارکینگ منتقل میکردیم و این موتورها در پارکینگها رسوب میکردند و باقی میماندند. مزاحمتهای زیادی برای مالکان ایجاد میشد که باعث شد برخورد ما با این تخلفات تغییر کند و با مجوز از مراجع قضایی و هماهنگیهایی لازم راکبی که در محل تخلف میکند، متوقف و با وی برخورد شود سپس او را در محل مورد آموزش قرار داده و راکتی در اختیار وی میگذاریم تا هم از ظرفیت این راکب در سطح سوارهرو استفاده شود و هم این حجم موتورسیکلتها که به پارکینگ هدایت میشود به حداقل خود برسد. ما از این طرح بازخورد خوبی گرفتیم و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر که در این طرح شرکت کرده اند تحت آموزش میدانی قرار گرفتند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.