کارشناس حملونقل بازارسیاه خریدوفروش امتیاز شرکتهای بینالمللی حملونقل کارشناس حملونقل، با اشاره به بازار سیاه پنج میلیارد تومانی خرید و فروش امتیاز شرکتهای بینالمللی حملونقل، خواستار تجدیدنظر سازمان راهداری در نحوه برگزاری و تعداد مجوزها شد. به گزارش مناقصهمزایده، مرتضی قدمگاهی؛ با یادآوری اینکه سال ۹۷ آخرین آزمون شرکت حملونقل بینالمللی کالا برگزار شد، اظهار […]
کارشناس حملونقل
بازارسیاه خریدوفروش امتیاز شرکتهای بینالمللی حملونقل
کارشناس حملونقل، با اشاره به بازار سیاه پنج میلیارد تومانی خرید و فروش امتیاز شرکتهای بینالمللی حملونقل، خواستار تجدیدنظر سازمان راهداری در نحوه برگزاری و تعداد مجوزها شد. به گزارش مناقصهمزایده، مرتضی قدمگاهی؛ با یادآوری اینکه سال ۹۷ آخرین آزمون شرکت حملونقل بینالمللی کالا برگزار شد، اظهار کرد: طی چهار سال اخیر آزمون مذکور برگزار نشده است، در آن زمان قیمت امتیاز یک مجوز شرکت حملونقل بینالمللی ۳۰۰ میلیون تومان بود. وی ادامه داد: در زمان حاضر قیمت به ۳٫۵ تا پنج میلیارد تومان رسیده است، یعنی مجوز شرکت حملونقل بینالمللی با این قیمت خرید و فروش میشود. قدمگاهی؛ با طرح این پرسش چرا طی چهار سال اخیر این آزمون توسط سازمان راهداری و حملونقل جادهای برگزار نشده است، افزود: از سوی دیگر چرا این مجوز قیمت نجومی پیدا کرده است. چرا سازمان راهداری بهعنوان متولی اصلی برگزاری آزمون مذکور، این ماجرا را مدیریت نکرده است. کارشناس حملونقل، با تأکید بر اینکه روند واگذاری مجوز و امتیاز شرکت حملونقل خیلی سخت است، توضیح داد: سازمان راهداری تعداد بسیار محدودی مجوز صادر میکند و این احتمال وجود دارد که در آزمون امسال حداکثر ۲۰ مجوز به شرکتها بدهند. قدمگاهی؛ با یادآوری اینکه هزینه شرکت آزمون یک میلیون تومان است که باید به سازمان راهداری پرداخت شود به نامشخص بودن تعداد شرکتکنندگان در آزمون شرکتهای حملونقل بینالمللی کالا و تعداد قبولیها اشاره کرد و گفت: معتقدم روند برگزاری آزمون باید تغییر کند. احساس میکنیم نگاه درآمدمحوری به این آزمون در حال شکلگیری است. نکته بعدی اینکه قیمت بالای مجوز حملونقل توجیه ندارد. در واقع امتیاز یک شرکت حملونقل بینالمللی نباید خرید و فروش شود. وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی فرآیندی را برای تأسیس شرکت کشتیرانی و نمایندگی کشتیرانی ایجاد کرده که امکان خرید و فروش امتیاز را ممنوع کرده است. این سازمان امتیاز را به شخص مدیرعامل میدهد و زمانیکه مدیرعامل از شرکت خداحافظی میکند شرکت کلا منحل میشود. کارشناس حملونقل، با یادآوری اینکه اما امتیاز شرکت حملونقل بینالمللی جادهای قابل واگذاری به شخص است، اظهار کرد: معتقدم آزمون شرکت حملونقل بینالمللی جادهای حذف شود و تعداد مجوزها را افزایش دهیم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا به تعداد بالای مجوز نیاز داریم و اینکه بازار کار چنین ظرفیتی دارد، افزود: مسأله صدور مجوز فعالیت حملونقل بینالمللی را اسفندماه سال گذشته با مسؤول ستاد تسهیل کسبوکارها مطرح کردیم. ستاد مذکور این موضوع را قبول دارد اما طی ۶ ماه اخیر اقدام انجام نشده است. این گلایهای است که از ستاد مذکور داریم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.