یکی از شرکتهای چینی که در زمینه تولید خودروهای خودران فعال است، بایدو است که زیرمجموعهای موسوم به جیدو آئوتو را به همین منظور تأسیس کرده است. این شرکت مدعی است در زمینه ابداع فناوری مورد استفاده در خودروهای خودران یک نسل از رقیب اصلی خود در آمریکا یعنی تسلا جلوتر است. به گزارش مناقصهمزایده […]
یکی از شرکتهای چینی که در زمینه تولید خودروهای خودران فعال است، بایدو است که زیرمجموعهای موسوم به جیدو آئوتو را به همین منظور تأسیس کرده است. این شرکت مدعی است در زمینه ابداع فناوری مورد استفاده در خودروهای خودران یک نسل از رقیب اصلی خود در آمریکا یعنی تسلا جلوتر است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از رویترز، به گفته روبینلی؛ مدیر اجرایی بایدو، این شرکت در زمینه درک خودروهای برقی در مرحله نیمهنهایی و در زمینه درک ماهیت هوشمندی این خودروها در مرحله نهایی است. جیدو؛ به دنبال عرضه ۸۰۰ هزار خودروی رباتیک یا هوشمند در سال ۲۰۲۸ بوده و دومین مدل از خودروهای هوشمند خود را تا سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه میرساند. اولین مدل خودروی خودران رباتیک این شرکت که هنوز به تولید انبوه نرسیده و با صدور دستورات صوتی کنترل میشود در ماه ژوئن در معرض دید عموم قرار گرفت. تولید انبوه این خودرو که فاقد دستگیره در است از سال ۲۰۲۳ آغاز میشود. بایدو و جیدو، با همکاری هم نرمافزار اختصاصی هدایت این خودرو و نیز دو رادار لیزری لیدار و نیز ۱۲ دوربین را برای آن ساختهاند. در رادار لیدار به جای امواج رادیویی از نور لیزر استفاده میشود. جیدو؛ مدعی است رادار لیدار این شرکت پیشرفتهتر از تسلا است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.