صادرات تولید ایرانی با برند کشورهای دیگر

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پهن کردن فرش قرمز برای کالاهای خارجی اشتباهی استراتژیک است، گفت: با فروش هر کالای لوکس سرمایه ملی و ارز فراوان از کشور خارج می‌شود. به گزارش خانه ملت، بهروز نعمتی با بیان این‌که پهن کردن فرش قرمز برای کالاهای خارجی اشتباهی […]

 

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پهن کردن فرش قرمز برای کالاهای خارجی اشتباهی استراتژیک است، گفت: با فروش هر کالای لوکس سرمایه ملی و ارز فراوان از کشور خارج می‌شود.

به گزارش خانه ملت، بهروز نعمتی با بیان این‌که پهن کردن فرش قرمز برای کالاهای خارجی اشتباهی استراتژیک است، گفت: زمانی که به واردکنندگان چراغ سبز نشان داده می‌شود، آن‌‌ها مجدداً واردات کالاهای لوکس را ادامه خواهند داد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که واردات کالا ضربه سنگینی به تولید وارد می‌سازد، افزود: با واردات انبوه کالاهای لوکس ضمن این‌که مقدار قابل توجهی ارز از کشور خارج می‌شود، تولیدکنندگان با بحران جدی روبه‌رو خواهند شد.

دولت باید در زمینه واردات کالاهای لوکس سختگیرانه عمل کند

نعمتی ادامه داد: دولت باید در زمینه واردات کالاهای لوکس سختگیرانه عمل کند و اجازه ندهد واردکنندگان برای آن‌‌ها تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان این‌که تنها راهکار برای مقابله با ورود کالاهای لوکس، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، یادآور شد: تولیدکنندگان داخلی با سخت‌‌‌ترین شرایط در حال فعالیت هستند و با تمام تلاش سعی بر حفظ میزان تولیدات خود دارند، لذا دولت باید با ایجاد بسته‌های حمایتی تمام موانع را از سر راه تولید آن‌ها ‌بردارد.

فروش هر کالای لوکس خروج سرمایه ملی از کشور

وی با تأکید بر این‌که هیچ کالای لوکسی نباید وارد کشور شود، افزود: زمانی که کالا وارد کشور شود در حقیقت با فروش هر کالای لوکس سرمایه ملی خارج می‌شود.

وی با بیان این‌که واردکنندگان به ازای ورود هر کالای نهایی خارجی به تولیدکنندگان لطمه می‌زنند، ادامه داد: تا زمانی که واردات کالاهای لوکس انجام می‌شود نمی‌توان به آینده صنعت کشور خوش بین بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر صنایع کشور به ویژه صنعت نساجی باید احیا شوند، تصریح کرد: دولت برای حفظ اشتغال و پایداری تولید باید چاره‌ای بیندیشد و در این راستا از ظرفیت‌های داخلی کشور استفاده شود، که سبب ایجاد اشتغال و ارزآوری به کشور خواهد شد.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از صادرات تولیدات ایرانی با برند کشورهای دیگر تصریح کرد: با بازاریابی دقیق و علمی، شناخت نیاز مصرف‌کنندگان جهانی، ایجاد برندهای معتبر و تبلیغات مناسب باید زمینه افزایش صادرات را فراهم کرد.