مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، با اشاره به توقف تولید دو خودروی سمند و پژو۴۰۵ از سالجاری، گفت: قبل این توقف، ۱۷۰۰ دستگاه خودرو سمند برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اختصاص یافته بود که متأسفانه به دلیل شماره نشدن این خودروها، رانندگان آنها بلاتکیف هستند. مرتضی ضامنی؛ در گفتوگو با ایرنا، افزود: ۱۷۰۰ دستگاه خودرو سمند […]
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، با اشاره به توقف تولید دو خودروی سمند و پژو۴۰۵ از سالجاری، گفت: قبل این توقف، ۱۷۰۰ دستگاه خودرو سمند برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اختصاص یافته بود که متأسفانه به دلیل شماره نشدن این خودروها، رانندگان آنها بلاتکیف هستند. مرتضی ضامنی؛ در گفتوگو با ایرنا، افزود: ۱۷۰۰ دستگاه خودرو سمند که برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در نظر گرفته شده از آخرین تولیدات خودرو سمند توسط ایران خودرو محسوب میشود و به همین دلیل، سازمان استاندارد از شماره کردن این خودروها امتناع میکند و این رانندگان در بلاتکیفی به سرمیبرند. وی ادامه داد: این تعداد سمند که برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در نظر گرفته شده از تولیدات قبل است و این در حالی است که بسیاری از این رانندگان تاکسی، هزینه نوسازی را چه به صورت نقدی و چه تسهیلات پرداخت کردهاند و با توجه به اینکه سررسید اقساط آنها فرا رسیده است در حال پرداخت اقساط خودرو هستند بدون اینکه خودرویی تحویل گرفته باشند. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، اظهارداشت: سازمان استاندارد هم در این زمینه میگوید با توجه به اینکه یکسری استانداردها در خودروی سمند رعایت نشده است، اجازه شمارهگذاری به این خودروها را نمیدهد در صورتی که اختصاص ۱۷۰۰ خودرو برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی قبل از این ماجرا مطرح بوده است. وی با بیان اینکه بسیاری از ۱۷۰۰ راننده تاکسی حدود شش ماه است که از اسقاط خودرو آنها میگذرد و بیشتر این افراد از افراد آسیبپذیر هستند، افزود: این رانندگان، خودرو برای کارکردن ندارند و با توجه به شرایط سخت اقتصادی از سازمان استاندارد میخواهیم که برای شمارهگذاری خودروها همکاری کند تا مشکل این رانندگان تاکسی رفع شود و از بلاتکلیفی خارج شوند. پیش از این، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور گفته بود که از سوی شرکت خودروساز، خودروی سمند سورن برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی پیشنهاد شد و قرار است تا مرداد سالجاری مجوزهای لازم برای جایگزینی این خودرو در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی دریافت شود. وی در پاسخ به اینکه پیش از این از سوی وزارت کشور اعلام شده بود که نوسازی ۱۰هزار دستگاه تاکسی برای سال ۱۴۰۱ هدفگذاری شده است، تصریح کرد: برای این هدفگذاری منتظر اعلام نوع خودرو هستیم. ضامنی؛ خاطرنشان کرد: منتظر هستیم که قیمت و ظرفیت تولید مورد انتظار را به ما اعلام کنند تا در این زمینه برنامهریزی لازم را داشته باشیم و امیدواریم در این مورد از تنوع خودرو برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی برخوردار باشیم. ضامنی؛ درباره تعداد تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی کشور، گفت: اکنون تعریف سن فرسودگی متفاوت شده است و بر این اساس، خودروی تاکسی که نتواند دو مرحله پیدرپی معاینه فنی را دریافت کند، فرسوده قلمداد میشود اما با توجه به اینکه اگر ۱۰ سال فعالیت برای فرسودگی تاکسیها را در نظر بگیرم؛ با این حساب، بیش از ۱۷۸ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد که یکچهارم این تعداد مربوط به تهران است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.