واردات بیش از نیاز برنج نابودی تولید ملی را نشانه رفته است

    نماینده مردم رشت در مجلس، با انتقاد از واردات بیش از نیاز برنج در کشور، گفت: واردات بیش از نیاز برنج ضربات جبران ناپذیری به حوزه کشاورزی کشور زده که نمونه‌های بارز آن را می‌توان در تغییر کاربری‌ها و وابستگی به واردات اشاره کرد. به گزارش خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با انتقاد […]

 

 

نماینده مردم رشت در مجلس، با انتقاد از واردات بیش از نیاز برنج در کشور، گفت: واردات بیش از نیاز برنج ضربات جبران ناپذیری به حوزه کشاورزی کشور زده که نمونه‌های بارز آن را می‌توان در تغییر کاربری‌ها و وابستگی به واردات اشاره کرد.

به گزارش خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با انتقاد از واردات بیش از نیاز برنج در کشور، گفت: نابودی تولید ملی و وابستگی به واردات این محصول نتیجه ملموس بی‌اعتنایی به محصول ایرانی و همچنین نیاز سنجی بازار است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که برنج از جمله محصولات استراتژیکی است که باید کشور در زمینه تولید آن به خودکفایی برسد، افزود: واردات این نوع محصولات زمانی توجیه‌پذیر است که همسو با نیاز بازار و به میزان لازم باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر این‌که شکوفایی اقتصاد کشور نیازمند اقداماتی است که به کاهش حجم خروج ارز منجر شود، تصریح کرد: جلوگیری از نابودی تولید ملی با حرف و شعار ممکن نبوده و برای این مهم باید تدابیر مناسبی همسو با مشوق‌های کافی برای کشاورزان در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالا بودن هزینه‌های تولید انگیزه کشاورزان را کاهش داده از این رو نباید اقداماتی انجام داد که با واردات بی‌رویه مسیر تولید ملی به کل به واردات ختم شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان این‌که حمایت از کشاورز ایرانی برای رشد تولیدات ملی باید در اولویت قرار بگیرد، گفت: در حال حاضر سرانه مصرف برنج برای هر نفر ۴۰ کیلوگرم است که در صورت نیاز برای جبران کمبود تولید داخل باید واردات صورت بگیرد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی ادامه داد: واردات بیش از نیاز برنج ضربات جبران ناپذیری به حوزه کشاورزی کشور زده که نمونه‌های بارز آن را می‌توان در تغییر کاربری‌ها و وابستگی به واردات اشاره کرد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگوی چرایی اوج‌گیری واردات برنج باشد، افزود: در نظر گرفتن محدودیت‌های جدی برای واردات برنج راهکاری برای تقویت تولید ملی است.