هزینه ۲۰ هزار میلیاردتومانی نگهداری ۲۰۰ هزار کیلومتر شریان اصلی در کشور

رئیس کمیسیون عمران مجلس هزینه ۲۰ هزار میلیاردتومانی نگهداری ۲۰۰ هزار کیلومتر شریان اصلی در کشور رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر شریان اصلی در کشور است که هزینه ۲۰ هزار میلیارد تومانی نگهداری آن‌ها باید از بخش‌خصوصی تأمین شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا رضایی‌كوچي؛ افزود : با منابع موجود نمي‌توان از […]

رئیس کمیسیون عمران مجلس

هزینه ۲۰ هزار میلیاردتومانی نگهداری ۲۰۰ هزار کیلومتر شریان اصلی در کشور

رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر شریان اصلی در کشور است که هزینه ۲۰ هزار میلیارد تومانی نگهداری آن‌ها باید از بخش‌خصوصی تأمین شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا رضایی‌كوچي؛ افزود : با منابع موجود نمي‌توان از راه‌ها نگهداري كرد و لازم است از ظرفیت بخش‌خصوصی درغالب آزاد راه‌ها استفاده وجاده‌های بیشتری درکشوراحداث کنیم .رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: سالانه حدود ۱۰۰۰ نفر در جاده‌ها به علت بي‌كيفيتي خودروها و جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند كه با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در جاده‌های کشور می‌توان امنیت آن را بیشتر کرد .رضایی‌كوچي؛ با اشاره به اینکه برای اصلاح روکش‌هاي نامناسب آسفالت جاده‌ها سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان در قالب قیر رایگان در اختیار دستگاه اجرایی قرار گرفت که حدود ۵۰ درصد به وزارت راه‌وشهرسازی می‌رسد، اظهار داشت: این عدد جوابگوی نیاز راه‌ها نيست و وزارت نفت، مجلس و دولت هم برای کاهش تصادفات باید نگاه ویژه‌تری به این بخش داشته باشد. رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: بیش از ۳۰۰۰ هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور است که باعث شده که عده زيادي از هموطنان را در جاده‌ها از دست بدهیم. رضایی‌كوچي؛ با اشاره به اینکه شبکه ریلی در کشور یک شبکه کامل نیست و بیش از ۹۰ درصد بار و مسافر از جاده‌ها جا‌به‌جا می‌شوند كه باید قسمت عمده‌ای از این بار از طریق ریل جابه‌جا شوند تأکید کرد. اما به علت توسعه نیافتن شبکه ریلی و جذب نشدن صاحبان بار، نتوانستیم از اين ظرفیت استفاده کنیم. همچنين باید برنامه‌هایی کلان برای کمتر کردن نقاط حادثه‌خیز و استفاده از ریل و منابعی برای توسعه جاده‌ها از جمله ظرفیت بخش‌خصوصی داشته باشیم .وی تصریح کرد: در حال‌حاضر بیش از دو هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌تمام داریم که قسمت عمده آن راه‌هاست و باید از ظرفیت بخش‌خصوصی استفاده و فرصت را برای این بخش فراهم کنیم .رضایی‌کوچی؛ اظهار داشت: سامانه هوشمند سازمان راهداری با پوشش همه جاده‌های اصلی، وضع جاده‌های اصلی را لحظه‌ای رصد می‌کند. در برخی نقاط خواسته یا ناخواسته به علت شرایط منطقه شاهد تصادف هستیم. وی گفت: مجلس براي تکمیل ظرفیت ماشین‌آلات سنگین راهداری و راهسازی و کمبودهاي اين حوزه در بودجه ۱۴۰۱، براي واردات بیش از چهار هزار ماشین راهسازی اجازه داده است .رئیس کمیسیون عمران مجلس، همچنین با بیان این‌که حدود هشت ماه است که قانون جهش‌تولید و عرضه مسکن ابلاغ شده است، اظهار کرد: اما در اجرا دوستان ما دچار مشکل شده‌اند. وی تأکید کرد: باید منابع مالی متناسب با ساخت سالانه یک میلیون مسکن باشد. ضمن این‌که زمین مورد نیاز برای ساخت واحدها نیز با استفاده ابزار قانون در اختیار وزارت راه‌وشهرسازی قرار گیرد.