رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا برگ سبز ۶۰ درصد هزینههای مردم را کاهش داد سردار سیدکمالهادیانفر؛ رئیس پلیس راهور فراجا، در نشست صمیمی با خبرنگاران، اظهار داشت: در سال ۸۳ که در پلیس راهور نبودم تعداد نقاط حادثهخیز پنج هزار و ۲۰۰ نقطه بوده و در سال ۹۵ زمانی که به پلیس راهور آمدم […]
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا
برگ سبز ۶۰ درصد هزینههای مردم را کاهش داد
سردار سیدکمالهادیانفر؛ رئیس پلیس راهور فراجا، در نشست صمیمی با خبرنگاران، اظهار داشت: در سال ۸۳ که در پلیس راهور نبودم تعداد نقاط حادثهخیز پنج هزار و ۲۰۰ نقطه بوده و در سال ۹۵ زمانی که به پلیس راهور آمدم همین تعداد باقی مانده و این آمار نشان میدهد که دولتها هیچ اهتمامی برای رفع این نقاط نداشتند. به گزارش مناقصهمزایده، سردار سیدکمال هادیانفر؛ با بیان اینکه این نقاط روزانه جان انسانها را میگیرد و همچنین تعدادی از مردم در این جادهها نقص عضو میشوند، گفت: در هشت سال دولت گذشته، هیچ شورایعالی ترافیک برای کاهش تصادفات برگزار نشد. وی با بیان اینکه دولت به استناد ماده ۱۰۸ مسؤول است به سهم تقصیر تصادفات رسیدگی کند، افزود: دولت سیزدهم برای اولینبار در این جلسات شرکت کرد و ما اعلام کردیم همین که دولت بخواهد یعنی ۵۰ درصد راه را رفتهایم و نقش دولت در برطرف کردن نقاط حادثهخیز و کاهش تصادفات چشمگیر است. هادیانفر؛ در ادامه، گفت: حوزه پلیس راهور حوزه کاملاً متفاوتی است که با جان مردم سروکار دارد. دیگر بخشها و حوزهها در کشور نیز مسؤولیتهای مهمی دارد؛ اما هیچکدام به اندازه پلیس نیست که مستقیماً بر جان مردم تمرکز داشته باشد. برای درک بهتر اهمیت این موضوع باید بگویم که در همین یک ساعتی که این جلسه برگزار شد دستکم دو نفر در جادههای ما و در تصادفات رانندگی کشته شدند و ۵۰ نفر نیز دچار مجروحیت شدند که از این تعداد دستکم ۲۰ نفرشان برای همیشه دارای معلولیت شدند. این آمار بههیچ عنوان پذیرفته شده نیست. رئیس پلیس راهور فراجا، افزود: زمانی که در سال ۸۵ واردات خودرو آزاد شد این موضوع تأثیر مستقیم بر خودروهای تولید داخل داشت و حتی کشتههای ما نیز کاهش پیدا کرد. وی به تعیین سن فرسودگی خودرو در قانون نیز، اشاره کرد و گفت: قانون آمده و سن فرسودگی خودرو را مشخص کرده اما از آن طرف یک نفر رفته و در دیوان عدالت شکایت کرده که معاینه فنی باید معیار باشد. کدام معاینه فنی وقتی در همین اطراف تهران سیخ کباب را وارد اگزوز میکنند و مثلاً با آن تست چهارگاز میگیرند، من نمیتوانم چشمم را روی این موارد ببندم. گاهی برخی از این شرکتهای معاینه فنی ما را دعوت میکنند و میگویند از ما حمایت کنید. چه حمایتی باید بکنیم وقتی در طرف دیگر جان و ایمنی مردم وسط است. خب اینها را به خاطر پولش میگویند اما جان مردم مهمتر است. هادیانفر؛ به آمار مرگ کودکان در حوادث رانندگی نیز اشاره کرد و گفت: ۱۸ درصد از فوتیهای ما در تصادفات رانندگی کمتر از ۱۸ سال دارند. اینها چه گناهی کردهاند که باید آیندهشان این طور تباه شود. چند وقت پیش از یک بیمارستان بازدید کردم. در آنجا فردی بود که میگفت ۲۰ سال است درگیر درمان عوارض ناشی از تصادفات است و بیش از ۲۰ عمل سنگین جراحی انجام داده است. به اینها باید توجه شود. رئیس پلیس راهور فراجا، به حمایتهای مقاممعظمرهبری و تأکیدات ایشان مبنی بر ارتقای ایمنی تولیدات داخل نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که ما از ایمنی خودرو صحبت کردیم متأسفانه کسی سمت ما نیامد و در نهایت این مقاممعظمرهبری بود که به این موضوع ورود کردند و شخصاً در چندین سخنرانی بر ضرورت ارتقاء کیفیت و ایمنی خودروها تأکید داشتند. خب حالا دیگر حجت بر همه تمام است. خودروسازان اگر به حرف من گوش نمیدهند به حرف رهبر معظم انقلاب گوش دهند. آقای وزیر مربوطه باید از خودروسازان مطالبه کند که در راستای عمل به فرمایشات رهبری چه کردهاند. وی افزود: دولت خیلی مشغله و گرفتاری دارد اما واقعیت این است که موضوع ترافیک و هر آنچه که مربوط به تصادفات است، مهم است. به همین دلیل نیز تأکید دارم که شورایعالی باید هر سه ماه یک بار جلسه داشته باشد. امروز رفع ۳۰۰۰ نقطه حادثهخیز در جادهها ۵۰۰۰ میلیارد اعتبار میخواهد. سال گذشته بیش از ۶۰۰۰ میلیارد را ما به خزانه ریختیم و قانون و نحوه هزینهکرد آن نیز مشخص است. خب پولها کجا رفته است. در تمام این سالها پولهایی که ما ریختهایم چرا به دستگاههایی که طبق قانون سهمشان مشخص شده تعلق نگرفته که از ۱۵ سال پیش تاکنون همچنان نقاط حادثهساز ما همان نقاط است. چرا آمبولانسها و خودروهای امداد و نجات ما مناسب شرایط جادهای نیست. چرا گشتهای پلیس تأمین نشده است. ما باید بهازای هر ۱۲۰ کیلومتر در ۲۹۰ هزار کیلومتر در راههای کشور گشت داشته باشیم. وی با بیان اینکه کمیسیون اصل۹۰ مجلس اخیراً به این موارد ورود کرده و قصد بررسی آن را دارد، گفت: امیدواریم که به این موارد توجه شود. امروز در ۷۰۲ شهر ما هنوز پلیس راهور مستقر نیست و باید این موارد فراهم شود. هادیانفر؛ در ادامه به موضوع برگسبز خودروها و تبدیل آن به سند رسمی خودرو نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه درباره برگ سبز پلیس پیگیری زیادی کرد و در نهایت دولت نیز با ما همراهی کرد. حالا دیگر هیچ الزامی به ثبت سند رسمی خودرو در دفترخانهها نیست و همین موضوع هم ۴۰ تا ۶۰ درصد هزینههای مردم را کاهش داد. از این ماجرا ریالی به پلیس راهور تعلق نمی گیرد اما قصد ما راحتی مردم بود. خوشبختانه بهزودی نیز این موضوع در دستور کار مجلس قرار میگیرد و انشاا… تبدیل به قانون میشود و دیگر هیچ اما و اگری در این طرح باقی نمیماند. وی افزود: ما در مورد توقیف موتورسیکلتها نیز روش را تغییر دادیم. موتورسیکلت برای برخی از مردم وسیله زندگی و امرار معاش است. البته که ما به اجرای قانون مکلف هستیم اما اجرای قانون به طرفیت مردم است و ما وظیفه خود میدانیم که حال مردم را خوب کنیم. هادیانفر؛ با تأکید بر اینکه باید برویم به سمت اصلاح قوانین، افزایش ایمنی خودرو، ارتقای ایمنی جادهها و… گفت: این موضوع با همراهی و همکاری خبرنگاران و اصحاب رسانه، شدنی است. ما برنامه داریم که در برنامه هفتم توسعه که این روزها در حال نگارش است آمار جانباختگان حوادث رانندگی ما طی یک برنامه پنج ساله به زیر ۸۰۰۰ نفر برسد. همچنین باید ۳۰۰ هزار مورد فوتی به ۱۵۰ هزار نفر کاهش پیدا کند. این موارد شدنی است به شرط آنکه تمام دستگاهها به وظایف خود عمل کنند و پای کار بیایند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.