ماجرهای لغو کد رهگیری

  رییس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر این‌که از شنیدن خبر لغو کد رهگیری شوکه شدم گفت: در حالی که باید برای ثبت یک معامله از کانون سردفتران ۷٫۵ میلیون دریافت می‌شد تنها از هر طرف فقط ۶۲ هزار ۵۰۰ تومان دریافت شده است. به گزارش تسنیم، حسام عقبایی در نشست خبری اظهار کرد: […]

 

رییس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر این‌که از شنیدن خبر لغو کد رهگیری شوکه شدم گفت: در حالی که باید برای ثبت یک معامله از کانون سردفتران ۷٫۵ میلیون دریافت می‌شد تنها از هر طرف فقط ۶۲ هزار ۵۰۰ تومان دریافت شده است.

به گزارش تسنیم، حسام عقبایی در نشست خبری اظهار کرد: شب ۲۱ بهمن امسال زیرنویس شبکه ۶ سیما خبری را با مضمون لغو صدور کد رهگیری برای معامله مسکن منتشر کرد از دیدن این خبر شوکه شدم و در تماس با مسؤولان صدا و سیما اعلام کردم که این خبر صحت ندارد و داستان دیگری پشت این قضیه است.

وی با تأکید بر این‌که اظهارات رییس کانون سردفتران در رابطه با لغو کد رهگیری صحت ندارد، یادآور شد: ۲۳ بهمن‌ماه امسال، دیوان عدالت اداری در اظهار نظری اعلام کرد که الزام متعاملین نسبت به استعلام از سازمان امور مالیاتی لغو شده و این مسأله هیچ ارتباطی به کد رهگیری مشاوران املاک ندارد.

وی با تأکید بر این‌که مصوبه دیوان عدالت اداری مربوطه به ابطال بند ۵ و ۶ مصوبه هیأت وزیران سال ۸۷ است و ارتباطی به لغو کد رهگیری توسط مشاوران املاک ندارد، تأکید کرد: در صورتی که دیوان عدالت اداری حتی کد رهگیری را لغو کند باتوجه به این‌که مشاوران املاک زیرمجموعه دولت نیستند، براساس قانون امور صنفی می‌توانند اعضای خود را ملزم به دریافت کد رهگیری کنند.

 

رییس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر این‌که پس به چه دلیل طی ۱۰ روز اخیر کانون سردفتران بر لغو الزام کد رهگیری، بیان کرد: احساس می‌کنم هر نهادی که به انتخابات صنفی خودش نزدیک می‌شود بدشان نمی‌آید موج خبری به راه بیندازند. انتخابات سردفتران نیز اسفندماه امسال برگزار می‌شود و احتمالاً خواسته‌اند موج خبری به راه بیندازند.