R&D در صنعت خودرو جایگاهی ندارد نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه R&D در صنعت خودرو جایگاهی ندارد، گفت: آیا افزایش قیمت خودرو با افزایش کیفیت و افزایش خدمات پس از فروش همراه بوده است؟. داریوش اسماعیلی درگفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه مشکل اصلی و اساسی صنعت خودرو کیفیت […]
R&D در صنعت خودرو جایگاهی ندارد
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه R&D در صنعت خودرو جایگاهی ندارد، گفت: آیا افزایش قیمت خودرو با افزایش کیفیت و افزایش خدمات پس از فروش همراه بوده است؟.
داریوش اسماعیلی درگفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه مشکل اصلی و اساسی صنعت خودرو کیفیت است، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس بارها با مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکتهای خودروسازی در این خصوص نشست تشکیل داده و کیفیت پایین خودروها را متذکر شده و این مسأله رفع نشده است.
نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه بهترین راه برای افزایش کیفیت خودرو توجه و استفاده از ظرفیت دانشگاهها در کنار فعالیتهای صنعتی است، افزود: متأسفانه در ایران به ویژه صنایع خودرویی R&D معنایی نداشته و با جدیت به آن پرداخته نمیشود، در بسیاری از کشورهای صنعتی دنیا حداقل ۴۰ درصد پرسنل آنها در تحقیق و توسعه فعالیت میکنند و بیش از ۱۰ درصد فروش خود را صرف تحقیق و توسعه میکنند.
تحقیق و توسعه مقدمهای برای افزایش کیفیت خودروها است
اسماعیلی با بیان اینکه تحقیق و توسعه مقدمهای برای افزایش کیفیت خودروها است، ادامه داد: تا زمانی که صنایع از جمله صنعت خودرو به تحقیق و توسعه و استفاده از پتانسیل دانشگاهها روی نیاورند، نه تنها به کیفیت آنها افزوده نشده بلکه از کیفیتشان کاسته میشود.
توقف خودروها در نمایندگیهای خدمات پس از فروش کمتر شود
وی با اشاره به انعقاد قراردادهای جدید خودرویی با شرکتهای خارجی یادآور شد: مشارکت با شرکتهای خارجی کار اساسی برای افزایش کیفیت خودروها نیست، بلکه کار اساسی استفاده از متخصصان داخلی و توجه به R&D و نظارت بر کیفیتها است.
اسماعیلی افزود: دولت هر روز اعلام میکند که نرخ تورم کاهش یافته، بنابراین افزایش قیمت خودرو در مقطع فعلی چه توجیهی دارد.
افزایش قیمت خودرو با افزایش کیفیت و افزایش خدمات پس از فروش همراه نبوده است.
وی با طرح این سؤال که آیا افزایش قیمت با افزایش کیفیت و افزایش خدمات پس از فروش همراه بوده است؟ ادامه داد: مشخص نیست شورای رقابت افزایش قیمتها و مجوز برای افزایش قیمتها را بررسی کرده است یا خیر؛ شورای رقابت باید بر این تغییرات قیمتی نظارت کند.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با استفاده از قطعات بهتر باید روند مراجعه مردم به تعمیرگاههای خودروسازان یا توقف و ماندگاری خودروها در نمایندگیهای خدمات پس از فروش کمتر شود، تصریحکرد: به هر اندازه مراجعه مشتریان خودرو برای دریافت خدمات پس از فروش کمتر شود در افزایش میزان رضایتمندی آنها دخیل خواهد بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.