عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاهها مطرح کرد مطالبات اجتماعی و پیگیریهای سیاسی دلیل احداث فرودگاههای غیراقتصادی عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، ضمن مخالفت با تشکیل کنسرسیوم شرکتهای هواپیمایی، گفت: قرار نیست از همه فرودگاهها درآمد کسب کنیم. به گزارش مناقصهمزایده، ابراهیم مرادی؛ اظهار کرد: برخی مطالبات اجتماعی و در کنار آن […]
عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاهها مطرح کرد
مطالبات اجتماعی و پیگیریهای سیاسی دلیل احداث فرودگاههای غیراقتصادی
عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، ضمن مخالفت با تشکیل کنسرسیوم شرکتهای هواپیمایی، گفت: قرار نیست از همه فرودگاهها درآمد کسب کنیم. به گزارش مناقصهمزایده، ابراهیم مرادی؛ اظهار کرد: برخی مطالبات اجتماعی و در کنار آن مطالبات و پیگیریهای سیاسی سبب شده تا شاهد احداث برخی فرودگاهها بدون توجیه اقتصادی در کشور باشیم. وی افزود: موضوع ساخت فرودگاههای غیراقتصادی کشور تنها متعلق به سالهای اخیر نیست، بلکه در دهههای مختلف و در زمان پیش از انقلاب نیز اینگونه اقداماتی بوده و فرودگاه رامسر نیز به همین شیوه احداث شده است. عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، تصریح کرد: لازم است نمایندگان مجلس در برنامه هفتم توسعه به مدت پنج سال احداث هرگونه فرودگاه جدید را ممنوع کرده و بودجه و اعتبارات موجود را براساس ماده ۵۳ قانون احکام دایمی کشور صرف توسعه زیرساخت و بهبود کیفیت فرودگاههای موجود و بهروزرسانی زیرساختهای هوانوردی مورد نیاز صنعت کنیم. وی درباره یکپارچهسازی مدیریت فرودگاههای کشور، گفت: در تمام دنیا فرودگاههایی با اهداف نظامی، نفتی و… فعال هستند که همگی جزء فرودگاههای اختصاصی بوده و قرار نیست از آنها درآمدی کسب شود و هم سو با خدمات عمومی قرار گیرند و یا احداث این قبیل فرودگاهها بار مالی مضاعف به دولت و بودجه عمومی کشور وارد آورد. مرادی؛ با مخالفت درخصوص ایجاد کنسرسیوم شرکتهای هواپیمایی، گفت: اجازه بدهیم بازار سازوکار خود را به پیش ببرد، بخشخصوصی باید به کار خود ادامه دهد و مخالف دخالت دولت در امور بخشخصوصی هستم و باید تا حد ممکن دولت در حوزه تصدیگری صنعت هوانوردی کشور کوچک شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.