عدم پرداخت مطالبات راه‌آهن توسط شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی

مدیرعامل راه‌‌آهن عنوان کرد  عدم پرداخت مطالبات راه‌آهن توسط شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مدیرعامل راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر نیاز ضروری ایجاد تحول در ساختار سنتی راه‌آهن، گفت: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، مطالبات راه‌آهن را به‌موقع پرداخت نمی‌کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدمیعاد صالحی؛ عدم تزریق نقدینگی به صنعت حمل‌ونقل ریلی را یکی از عمده‌ترین مشکلات […]

مدیرعامل راه‌‌آهن عنوان کرد

 عدم پرداخت مطالبات راه‌آهن توسط شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی

مدیرعامل راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر نیاز ضروری ایجاد تحول در ساختار سنتی راه‌آهن، گفت: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، مطالبات راه‌آهن را به‌موقع پرداخت نمی‌کنند. به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدمیعاد صالحی؛ عدم تزریق نقدینگی به صنعت حمل‌ونقل ریلی را یکی از عمده‌ترین مشکلات این صنعت دانست و خاطرنشان کرد: به همین جهت زنجیره ارزش و تأمین به درستی بنیان نشده است. وی با اشاره به تأخیر چند ماهه برخی از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در پرداخت مطالبات راه‌آهن در وقت مقرر، اظهار کرد: از همین مطالبات است که حقوق و هزینه‌های مختلف فنی، زیربنایی، ناوگان و حقوق و دستمزد پرسنل و… راه‌آهن تأمین می‌شود و چنانچه مبلغی هم باقی بماند، جزء بیت‌المال خواهد بود. وی با بیان اینکه با یکپارچگی و هم‌اندیشی می‌توان صنعت حمل‌ونقل کشور را توسعه داد، تصریح کرد:‌ وصول مطالبات راه‌آهن از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی باید یکپارچه‌سازی شده و به‌گونه‌ای اقدام شود که تمامی شرکت‌ها در زمان مهلت تعیین شده، مطالبات خود را پرداخت کنند. وی با تأکید بر نیاز ضروری راه‌آهن جهت تحول در ساختار سنتی ۱۰۰ ساله خود، تصریح کرد: ما می‌توانیم مدل گذشته را تکرار کنیم و امور راه‌آهن را با روزمرگی بگذرانیم یا اینکه تلاش کنیم تا با استفاده از تمامی ظرفیت، شرایط راه‌آهن را به یک شرایط مطلوب تغییر دهیم. صالحی؛ با تأکید بر ضرورت تقویت بخش‌های کلیدی راه‌آهن، افزود: بایستی روال انفعال در راه‌آهن تغییر کند و جایش را به بازاریابی فعال دهد. لازم است تا اطلس بار ریلی در راه‌آهن به صورت جامع تدوین شود و دیگر منتظر نماند تا صاحب بار به راه‌آهن مراجعه کند، بلکه شرکت راه‌آهن در شناسایی تمام موقعیت‌هایی که امکان اتصال ریل به چشمه‌های بار وجود دارد پیش‌قدم بوده و این موارد را به پیمانکاران زیرساخت و صاحبان بار پیشنهاد دهد. وی با بیان اینکه شرکت راه‌آهن، محلی کاملاً تخصصی است و برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در راه‌آهن که سال‌ها، عمداً یا سهواً، به استضعاف کشیده شده است، تأکید کرد: به همین منظور در گام اول، کمیته ویژه جهت شتاب بخشی و سرعت دادن به روند اجرایی ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، در راه‌آهن تشکیل می‌شود که در کمیته تصمیماتی جهت کاهش بوروکراسی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های ماده ۱۲ اتخاذ خواهد شد.