امیرحسین علیزاده؛ کارشناس صنعت خودرو، با اشاره به وضعیت بازار خودرو و لزوم تقویت این صنعت، بیان کرد: با توجه به اینکه خودرو در تمامی دنیا کالای مصرفی بهشمار میرود و خودروسازان برای سهم بیشتر بازار برای مصرفکننده، پیشنهاداتی که حالت جذابیت هم داشته باشند در بازار کاملاً رقابتی عرضه میکنند. به گزارش افکارنیوز؛ […]
امیرحسین علیزاده؛ کارشناس صنعت خودرو، با اشاره به وضعیت بازار خودرو و لزوم تقویت این صنعت، بیان کرد: با توجه به اینکه خودرو در تمامی دنیا کالای مصرفی بهشمار میرود و خودروسازان برای سهم بیشتر بازار برای مصرفکننده، پیشنهاداتی که حالت جذابیت هم داشته باشند در بازار کاملاً رقابتی عرضه میکنند. به گزارش افکارنیوز؛ امیرحسین علیزاده؛ افزود: متأسفانه خودرو در بازار ایران تبدیل به کالای سرمایهای شده است که بازی خرید خودرو برای سود بردن، مسائل کیفی را نیز تحتالشعاع خود قرار داده و همچنین باعث افزایش قیمت برای مصرفکننده نهایی هم میشود. وی ادامه داد: قیمتگذاری در همه دنیا تابع عرضه و تقاضاست. از طرف دیگر خودرو یک محصول نهایی متشکل از قطعات فولادی، پلیمری، پلاستیکی و… است. خودروساز برای اینکه قیمت محصول نهایی را تحت کنترل خود بگیرد باید کل زنجیره تأمین به لحاظ قیمت و کیفیت تحت کنترل باشد. زمانی که هریک از نهادههای تولیدی به هر دلیلی با افزایش قیمت مواجه شوند، قطعاً در قیمت محصول نهایی تأثیرگذار خواهد بود. کارشناس ارشد صنعت خودرو، گفت: توجه و ارتقای دانش فنی قطعهسازان یکی از قدمهای مهم و بارز در راستای کیفیت خودروها است که مصداق عملی آن کشور ترکیه است. با توجه به حضور برندهای معتبر خودرویی چون فولکسواگن، تویوتا، هیوندایی و… قطعهسازان ترک برای چنین برندهای خودرویی در حال تولید هستند و چنین ظرفیتی در ایران نیز وجود دارد. او معتقد است: در زمانی که رنو، هیوندایی و سیترون و… در ایران فعال بودند، قطعهسازان ایران تا حدودی توانسته بودند الزامات فنی آنها را پاس کنند و برخی در زنجیره تأمین این خودروسازان قرار گرفته بودند. این مدیر خودرویی کشور، اظهارکرد: موضوع اصلی قابل اطمینان بودن این خودروسازان است. همانطور که پس از تحریمهای خودرویی، برندهای پژو و سیترون و رنو و… با توجه به حجم سرمایهگذاری در ایران بهراحتی خارج شدند که اگر مجدد امکان برگشت آنها وجود داشته باشد، قطعاً باید قراردادهای سفت و سختی باشد تا زیان وارد شده را جبران کنند با اینکه بازار ایران بازاری بکر برای آنها بود. علیزاده؛ در پایان تصریح کرد: سیاستگذار و دولت محترم با اتخاذ تصمیمات زیربنایی و اساسی علیرغم کمک به صنایع خودروسازی و قطعهسازی باید با سرباز کردن تمامی امکانات به لحاظ مواد اولیه، سیستم بانکی و گمرکی کمک به کاهش قیمت تمامشده خودرو کند که این اقدام منجر به نتایجی خواهد شد که افکار مردم و مطالبه جامعه است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.