نعمت‌زاده:خارجی‌ها برای فعالیت در حوزه اکتشاف مواد معدنی ایران منعی ندارند

  وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران برای فعالیت شرکت‌های خارجی در حوزه اکتشاف مواد معدنی کشور هیچ‌گونه منعی ایجاد نکرده و از فعالیت آن‌ها در این بخش استقبال می‌کند. به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت‌زاده در گردهمایی ملی و کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین در محل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی […]

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران برای فعالیت شرکت‌های خارجی در حوزه اکتشاف مواد معدنی کشور هیچ‌گونه منعی ایجاد نکرده و از فعالیت آن‌ها در این بخش استقبال می‌کند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت‌زاده در گردهمایی ملی و کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین در محل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور اظهار داشت: فعالیت اکتشاف مواد معدنی توسط شرکت‌های داخلی و خارجی می‌تواند زمینه رونق بهره‌برداری از این مواد را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: ذخایر معدنی قابلیت تجدیدپذیری ندارند، بنابراین امروز توجه جدی به امر شناسایی و اکتشاف این مواد و بهره‌برداری از آن‌ها اهمیت به‌سزایی دارد.

نعمت زاده حمایت و هدایت وزارت صنعت، معدن و تجارت را از توسعه فعالیت در بخش‌های زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی یادآور شد و گفت: علوم زمین نقش مهمی در توسعه کشور‌ها ایفا می‌کنند.

 

به گفته وی افزایش جمعیت کره زمین، افزایش تقاضا برای اکتشاف و استخراج مواد معدنی را به دنبال داشته و جمهوری اسلامی ایران اکنون به عنوان یکی از ۱۰ کشور شاخص معدنی جهان معرفی شده است.