با همکاری یک شرکت ایتالیایی پیشرفت فیزیکی زیباسازی آزادراه تهران شمال به ۴۰ درصد رسید معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری با یک شرکت ایتالیایی برای معماری مسیر آزادراه تهران-شمال، گفت: پیشرفت فیزیکی زیباسازی پیرامون آزادراه را ۴۰ درصد است. به گزارش مهر، علینورزاد در جلسهای با حضور نماینده شرکت ایتالیایی که […]
با همکاری یک شرکت ایتالیایی
پیشرفت فیزیکی زیباسازی آزادراه تهران شمال به ۴۰ درصد رسید
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری با یک شرکت ایتالیایی برای معماری مسیر آزادراه تهران-شمال، گفت: پیشرفت فیزیکی زیباسازی پیرامون آزادراه را ۴۰ درصد است.
به گزارش مهر، علینورزاد در جلسهای با حضور نماینده شرکت ایتالیایی که مسؤول معماری و منظر راه آزادراه تهران-شمال است، با اشاره به تأکید وزیر راه و شهرسازی به معماری و منظر راه، گفت: توجه به منظر راه به معنای رعایت ویژگیهای خاص معماری، فرهنگی، زیستمحیطی هر منطقه در ساخت راهها است و انتظار ما این است تا تمامی اقداماتی که در این حوزه صورت میگیرد، متناسب با فرهنگ و ویژگیهای خاص هر منطقه از آزادراه باشد.
وی پیشرفت فیزیکی زیباسازی پیرامون آزادراه را ۴۰ درصد عنوان کرد و افزود: طی برنامهریزیهای انجام شده مقرر شد تا کلیه اقداماتی که در این مسیر صورت میگیرد، با توجه به ۳ فاکتور ایمنی، پایداری، همگونی و تناسب با محیط طراحی شده، پیادهسازی شود و طراحی ایستگاه عوارضی نمونهای است که با الهام از این ۳ مشخصه در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، توجیه اقتصادی طرحها را یکی دیگر از فاکتورهای مهم در برنامه دانست و عنوان کرد: تمامی اقداماتی که در منطقه صورت میگیرد، علاوه بر سازگاری با اقلیم و جغرافیای منطقه و شناخت محیط، نیازمند داشتن توجیه اقتصادی است و طبق این فاکتورها باید بهترین ایده انتخاب شود.
در پایان مقرر شد در جلسه بعدی، نماینده شرکت ایتالیایی طراحیهای مفهومی پروژه منظر راه را ارایه و در خصوص اقدامات بعدی تصمیمگیری شود.
فاصله صنعت خودرو با ۱۰ سال پیش خود
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: اگرچه در ۳ سال گذشته دولت تمام تلاشش را کرد تا صنعت خودرو را به شرایط مطلوب ۱۰ سال پیش آن باز گرداند اما هنوز این صنعت در مسیر توسعه قرار نگرفته است و میتوان گفت این صنعت نسبت به شرایط ۱۰ سال پیش خود در وضعیت ضعیفتری قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، حسنکریمیسنجری اظهار کرد: از ابعاد مختلف اقتصادی، روابط خارجی و همچنین وضعیت داخلی صنعت خودرو میتوان عملکرد دولت در این حوزه را تحلیل کرد.
وی با بیان اینکه در حوزه روابط خارجی صنعت خودرو، دولت موفق عمل کرده است، خاطرنشان کرد: به دنبال این اقدامات مسیر مشارکتهای خارجی صنعت خودرو هموار شده و خودروسازان خارجی مجدداً جذب پتانسیلهای ایران شدهاند.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: از منظر اقتصادی نیز روابط پولی و بانکی با خارج از کشور که در صنعت خودرو بسیار مهم و تأثیرگذار است مهیا شده یا در حال مهیا شدن است. همچنین ایجاد ثبات در اقتصاد و پایداری نرخ تورم و نرخ ارز کمک بزرگی به ثبات صنعت خودرو بوده است.
وی افزود: با وجود این اقدامات اما در حوزه ایجاد تحول داخلی در صنعت خودرو ضعیف عمل شده است و هنوز تحولی که انتظار میرفت، در صنعت خودرو ایجاد نشده البته دولت تمام تلاشش این است که وضعیت داخلی صنعت خودرو را به شرایط حدوداً ۱۰ سال پیش این صنعت باز گرداند.
کریمی سنجری با بیان اینکه با وجود تمام تلاشها صنعت خودروی ما هنوز در مسیر توسعه قرار نگرفته است، تصریح کرد: تا زمانی که به معنای واقعی کلمه خودروساز نشویم و زیرساختهای صنعت خودرو و قطعهسازی ما در این جهت متحول نشود به توسعه در این صنعت نخواهیم رسید.
وی ادامه داد: قرار گرفتن در مسیر توسعه صنعت خودرو به این معنی است که صنعت خودروی ما رقابتی شده و بدون وجود دیوار حمایتی تعرفه، بتواند صادرات محور شده و ارزآوری داشته و در بازارهای داخلی و بینالمللی با خودروسازان مطرح خارجی رقابت کند.
این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: در این رابطه اگرچه در ۳ سال گذشته به دنبال اقدامات انجام شده تیراژ تولید خودرو در ایران تا حد زیادی احیا شده است و پیشرفتهایی در تولید و فروش خودرو داشتهایم اما هنوز در مسیر توسعه قرار نگرفتهایم و به نظر میرسد که هدف دولت نیز بیشتر بازگرداندن صنعت خودرو به وضعیت ۱۰ سال پیش است تا آنکه به دنبال ترسیم مسیر توسعه این صنعت باشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.