دبیر کانونهای انجمنهای صنفی حمل کالای کشور، گفت: براساس تصمیم ستاد مدیریت حملونقل سوخت، مقرر شد از این پس، در نوسازی بهازای هر ناوگان وارداتی در گمرک، شماره شاسی کامیون فرسوده اسقاطی نیز مشخص شود که تصمیم بسیار درستی بوده و تأکیدی بر این است که لازمه واردات انجام اسقاط است. به گزارش خبرخودرو، احمد […]
دبیر کانونهای انجمنهای صنفی حمل کالای کشور، گفت: براساس تصمیم ستاد مدیریت حملونقل سوخت، مقرر شد از این پس، در نوسازی بهازای هر ناوگان وارداتی در گمرک، شماره شاسی کامیون فرسوده اسقاطی نیز مشخص شود که تصمیم بسیار درستی بوده و تأکیدی بر این است که لازمه واردات انجام اسقاط است. به گزارش خبرخودرو، احمد کریمی؛ اظهار داشت: براساس طراحی سازمان راهداری، آخرین مرحله فرآیند واردات در گذشته پس از اظهار، ثبت سفارش، بازدید استاندارد، محیطزیست، ارائه خدمات پس از فروش و ترخیص اسقاط بود. وی افزود: پس از بروز مشکل در مرحله اسقاط، براساس تصمیم ستاد مدیریت حملونقل سوخت مقرر شد از این پس، در نوسازی بهازای هر ناوگان وارداتی در گمرک، شمارهشاسی کامیون فرسوده اسقاطی نیز مشخص شود که تصمیم بسیار درستی است. دبیر کانونهای انجمنهای صنفی حمل کالای کشور، در پاسخ به این پرسش که آیا انتقال اسقاط به قبل از ترخیص مانع واردات و یا موجب دپوی کامیونهای وارداتی در گمرک نیست، درخصوص هدف و آثار ناشی از تصمیم اخیر، گفت: این اقدام موجب تسهیل اسقاط شده و تأکیدی است بر اینکه، لازمه واردات انجام اسقاط است و اینکه ضمن فعال بودن ناوگان فرسوده زمینه خروج آن از مالکیت شخص فراهم شود تا واگذاری و تغییر مالکیت ناوگان اسقاطی اتفاق نیفتاده و در زمان ترخیص و شمارهگذاری اسقاط انجام شده و خودروی نو جایگزین شود. کریمی؛ در ادامه، به نکاتی اشاره کرد مبنی بر اینکه دولت میبایست برای نوسازی و آثار مثبت آن اهمیت قائل شود، به طوری که نسبت به سرمایهگذاری و ارائه تسهیلات حتی بلاعوض در این حوزه اقدام نماید و افزود: نوسازی میبایست برای تعداد محدودی از ناوگان فرسوده به صورت پلکانی انجام شود، نوسازی ناوگان با عمر بیش از ۵۰ سال در اولویت قرار بگیرد و با لحاظ تسهیلات تردد فرسودهها با محدودیت مواجه شود. در این صورت نوسازی محقق خواهد شد و در غیر این صورت اقدامات در حد شعار باقی مانده و انباشت خودروهای فرسوده تداوم خواهد داشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.