عضو هیأت مدیره نظام مهندسی استان تهران مطرح کرد بهرهوری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در افزایش عمر ۱۰ ساله ساختمانها سو تیتر: برندسازی در صنعت ساختمان به دلیل توجیه اقتصادی آن که در سالهای آینده با تقاضای بسیار زیاد مردم مواجه میشود، ضروری است و از این رو باید در میان مردم در این زمینه […]
عضو هیأت مدیره نظام مهندسی استان تهران مطرح کرد
بهرهوری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در افزایش عمر ۱۰ ساله ساختمانها
سو تیتر: برندسازی در صنعت ساختمان به دلیل توجیه اقتصادی آن که در سالهای آینده با تقاضای بسیار زیاد مردم مواجه میشود، ضروری است و از این رو باید در میان مردم در این زمینه فرهنگسازی کرد تا چنین مطالبه ملی ایجاد شود و خریداران مسکن به دنبال ساختمانهای شناسنامهدار باشند.
عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: باید مردم آگاه شوند و از سازندگان بخواهند که ساختمان را با شناسنامه فنی به آنها بفروشد.
عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: با افزایش یک سال عمر مفید هر ساختمان، ۴ هزار میلیارد ریال به اقتصاد کشور کمک میشود.
به گزارش ایرنا، مهدیروانشادنیا افزود: اگر عمر مفید ساختمان در کشور ۱۰ سال افزایش یابد در مجموع حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان صرفهجویی در اقتصاد ملی و افزایش بهروری را به دنبال خواهد داشت.
وی درباره اینکه آیا برندسازی در صنعت ساختمان سبب لوکسسازی در کشور نمیشود، تصریح کرد: امروز عکس این موضوع مطرح است، چون مردم اطلاعی از سازه و شرایط ساخت ساختمان ندارند.
روانشادنیا گفت: ساختمانسازی لوکس در تهران به اشباع رسیده است در حالی که با بضاعت مالی مردم و وضعیت زلزلهخیزی کشور، تمرکز باید روی کیفیت سازه ساختمان باشد تا لوکسسازی.
این عضو هیأت علمی دانشگاه افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اجرایی شدن مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان و تعریف صلاحیت نگهداری و تعمیرات هستیم و سازنده ساختمان باید اهلیت و صلاحیت داشته باشد و نگهداری آن نیز باید توسط حرفهمند صاحب صلاحیت و پاسخگو انجام شود.
روانشادنیا تصریح کرد: امروز خریداران به آنچه که میبینند اکتفا میکنند، یعنی نازککاری، شیرآلات و تأسیساتی که استفاده شده اما در زمان وقوع زلزله این موارد جوابگوی خواستههای خریداران نیست، در حالی که آن سازه اصلی که زیر همه موارد زیبا پنهان شده است، در آینده باعث آزار وی خواهد شد.
عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: بیشتر فروشندگان و خریداران مسکن براساس قیمت مصالح بهکار رفته در ظاهر ساختمان از جمله سنگ و یا شیرآلات، ساختمان را قیمتگذاری میکنند در حالی که معیار اصلی باید مقاومت ساختمان و عمر مفید آن باشد.
وی تصریح کرد: با شکلگیری برند ساختمانی میتوان یک حرکت روبه جلو در صنعت ساختمان داشت و لازمه آن وجود ۳ سند شناسنامه فنی و ملکی، بیمه تضمین کیفیت و گواهی سازنده برند برای ساخت ساختمان به خریدار است.
روانشادنیا تأکید کرد: این اسناد بر مبنای مشخصاتی که این برند، آن را تعریف کرده، صادر میشود که لازمه آن وجود شخصی ذیصلاح به نام «سازنده پاسخگو» است که بتواند به آن پاسخ دهد.
عضو هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: طراحی، مصالح و دقت در کاربرد آنها و دیگر موارد زنجیرهای است که درباره ساخت ساختمان استفاده میشود و اگر بهترین تأسیسات و طراح هم وجود داشته باشد، ولی سازنده ذیصلاح پاسخگو آن را اجرا نکرده باشد، نقطه ضعف قبلی برطرف نشده و در وقایع طبیعی و امثال آن آسیبهای فراوانی را مشاهده میکنیم.
وی تصریح کرد: قانون ۲۰ سال است که درباره بیمه تضمین کیفیت ساختمان، موضوع سازنده ذیصلاح، شناسنامه فنی و ملکی صراحت دارد و رعایت آن الزامی است.
روانشادنیا گفت: تمامی نهادهای درگیر ساختمان بهخصوص شهرداریها باید در این زمینه همکاری و همراهی کنند، زیرا اگر عمر ساختمان از ۳۰ سال به ۴۰ سال برسانیم، میتوان ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به اقتصاد کشور کمک کرد که رقم قابل توجهی است.
وی با خاطرنشان کرد: برندسازی در صنعت ساختمان به دلیل توجیه اقتصادی آن که در سالهای آینده با تقاضای بسیار زیاد مردم مواجه میشود، ضروری است و از این رو باید در میان مردم در این زمینه فرهنگسازی کرد تا چنین مطالبه ملی ایجاد شود و خریداران مسکن به دنبال ساختمانهای شناسنامه دار باشند.
وی با اشاره به اینکه وضعیت ساختمانسازی در تهران به اشباع رسیده است، تصریح کرد: باید در تهران به سمتی حرکت کرد که مردم خانههایی با کیفیت بالا خریداری کنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.