زبراساس تحقیقات بازار ابرآروان، ۳۱ تا ۳۲درصد وبسایتهای ایرانی از سرویسهای ابری استفاده میکنند و بهدنبال آن ۴۰ تا ۵۷ درصد کاربران نهایی خدمات آنلاین در ایران از خدمات ابری بهره میبرند. خدمات ابری به گزارش ایتنا، در پژوهش ابرآروان دامنههای ایرانی که از منابع مختلف داخلی و خارجی گردآوری شده بودند، براساس IP […]
زبراساس تحقیقات بازار ابرآروان، ۳۱ تا ۳۲درصد وبسایتهای ایرانی از سرویسهای ابری استفاده میکنند و بهدنبال آن ۴۰ تا ۵۷ درصد کاربران نهایی خدمات آنلاین در ایران از خدمات ابری بهره میبرند.
خدمات ابری
به گزارش ایتنا، در پژوهش ابرآروان دامنههای ایرانی که از منابع مختلف داخلی و خارجی گردآوری شده بودند، براساس IP Owner و NS دامنه در پنج گروهPublic Cloud، Private Cloud، Semi Hosting Cloud، Public Hosting و Private Hosting دستهبندی شدند. در پایان، محاسبات یکمرتبه براساس تعداد دامنهها انجام شد تا میزان وبسایتهای استفادهکننده از خدمات هر دسته مشخص شود. در ادامه برای اندازهگیری تأثیر خدمات ابری روی کاربران نهایی خدمات آنلاین، بار دیگر محاسبات با وزندهی به دامنههای پرترافیک انجام شد. نتیجه این پژوهش نشان داد ۱۶ تا ۱۸ درصد وبسایتهای ایرانی از خدمات ابری شرکتهای ایرانی و ۱۴ تا ۱۵ درصد وبسایتهای ایرانی از خدمات ابری خارجی استفاده میکنند. همچنین بهدنبال استفادهی وبسایتها از خدمات ابری، ۲۳ تا ۲۹ درصد کاربران خدمات آنلاین ایران از سرویسهای ابری داخلی و ۱۷ تا ۲۸ درصد کاربران خدمات آنلاین از سرویسهای ابری خارجی بهرهمند میشوند. ۲٫۵ تا ۱۲٫۳ درصد وبسایتهای ایرانی از خدمات ابرآروان استفاده میکنند و بهدنبال آن ۲٫۳ تا ۱۷٫۸ درصد کاربران نهایی خدمات آنلاین از سرویسهای ابرآروان بهره میبرند. ۶۸ تا ۶۹ درصد وبسایتهای ایرانی درهاستینگهای سنتی میزبانی میشوند و از این طریق ۴۳ تا ۶۰ درصد کاربران خدمات آنلاین از سرویس سنتیهاستینگ در ایران بهره میبرند. ۵۰ تا ۶۸ درصد وبسایتهای ایرانی ازهاستینگهای سنتی داخلی و یک تا ۱۸ درصد وبسایتهای ایرانی ازهاستینگهای سنتی خارجی خدمات دریافت میکنند. بهواسطه استفاده وبسایتها از خدمات سنتیهاستینگ ۴۳ تا ۴۸ درصد کاربران نهایی خدمات آنلاین از خدماتهاستنیگ ایرانی و یک تا ۱۲ درصد کاربران نهایی خدمات آنلاین ازهاستینگهای خارجی بهره میبرند. از دلایل استفاده حدود هفت دهم وبسایتهای ایرانی از خدمات سنتیهاستینگ میتوان به قدمت بالای ارائه این خدمات در ایران نسبت به خدمات ابری اشاره کرد. بهعلاوه بیشتر وبسایتهای ایرانی تجاری نیستند و ترافیک و بازدید بالایی ندارند، به همین دلیل میتوان انتظار داشت که به امکانات کمتری نیاز داشته باشند و نیازهای خود را از ارایهدهندگان خدمات سنتیهاستینگ تأمین کنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.